• Anonym (konstigt bröst)

Konstigt bröst

Mitt ena bröst ser väldigt konstigt ut. Någon som har liknande? Det är liksom en indragning/grop . . . .

• Svar på tråden Konstigt bröst
  • Anonym (hej)

Själva bröstet innehåller väl inga muskler? Fettvävnad osv. Bröstmuskeln sitter bakom bröstet.

• Anonym (Dina)

Ring direkt imorgon; en plötslig förändring och en indragning är båda symptom på cellförändringar.

• Anonym (Vicko)

Som andra säger. Det SKA kollas upp om det inte alltid varit så. Uppdatera gärna om hur det gick!

• Guapa
    Anonym (hej) skrev 2013-07-29 18:46:12 följande:
    Själva bröstet innehåller väl inga muskler? Fettvävnad osv. Bröstmuskeln sitter bakom bröstet.
    Beror nog på hur stora bröstmuskler man har. Jag har alltid kunnat få mina bröst att "hoppa" t.ex. Jag vet inte hur det fungerar vid en "förslappad" bröstmuskel men resten av vävnaden borde ju hänga med muskeln så att säga.
  • Guapa

Fast jag håller med övriga i tråden, kolla upp det bums! Inget snack om saken, man bortser inte från sånt här.

• viseversa

Om det har blivit så på senare tid SKA det kollas upp snarast. ALLA förändringar i brösten ska kollas upp ts.

• Anonym (J)
    Guapa skrev 2013-07-29 18:43:14 följande:
    Klart man har bröstmuskler :) 
    Jo iof, men inte sådär mitt på vid bröstvårtan el?. Det skulle vara om indragningen varit närmare kanten tänker jag. Men vad vet jag
  • Anonym (Asdf)

Symtom på bröstcancer Det vanligaste tecknet på bröstcancer är att det bildas en knöl i eller intill bröstet, till exempel i armhålan. Förändringar i bröstets form och utseende eller en indragning av huden på bröstet inom ett begränsat område kan också vara symtom på bröstcancer. Bröstvårtan kan dras inåt eller på annat sätt förändras. Blodig flytning från bröstvårtan kan också vara ett tidigt symtom. www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Brostcancer/

• Anonym (konstigt bröst)

Jag är fortfarande inte särskilt oroad. Men kommer absolut gå och kolla. Men trodde verkligen att det var vanligt att få det såhär och att andra skulle känna igen sig.

• Anonym (J)
    Anonym (konstigt bröst) skrev 2013-07-29 20:37:06 följande:
    Jag är fortfarande inte särskilt oroad. Men kommer absolut gå och kolla. Men trodde verkligen att det var vanligt att få det såhär och att andra skulle känna igen sig.
    Skönt att du inte är den oroliga sorten, det är onödigt att ta ut det i förskott! Nej, jag har aldrig sett nåt sånt här!
  • Anonym (Asdf)
    Anonym (konstigt bröst) skrev 2013-07-29 20:37:06 följande:

Den största sannolikheten är ju att det inte är något allvarligt alls. Men precis som med bröstknölar, som i ca 70% fall inte är allvarligt heller, så KAN det ju vara det. Sådana här signaler ska man gå på direkten med och inte låta bero just för att snabba handlingar räddar liv. Bra att du inte oroar dig i förskott, men att du agerar. Jag håller alla tummar och tår för att det inte var nåt särskilt alls, jag hoppas du skriver här och berättar.
  • Anonym (L)

Hur går det ts, har du varit och kollat upp det?

Svar på tråden Konstigt bröst