Anonym (Wildrat) skrev 2013-07-30 15:35:54 följande:
NEJ! Du ska inte spruta med Radar, du ska ringa Anticimex. Bor du i lägenhet så har hyresvärden ett avtal med dem eller nån firma motsvarande Anticimex som du kontaktar.
Jag bor i lägenhet och har felanmält problemet till hyresvärden och samma dag kontaktade anticimex mig, men sa att dom inte besprutar / sanerar eftersom jag inte sett så många. Dom sanerar först när man ser flera i veckan.
Anticimex sa att jag skulle skriva upp på ett papper när(datum) jag ser en och vart. Men eftersom jag bara på en 5-6mån period hade sett ca 8 st + 5st skal/skinn från dessa var det tydligen inte tillräckligt. Så jag tänkte att jag tar saken i egna händer!!
Första stället jag såg dessa äckel päckel ängrar var i köket på diskbänken, dödade dom jag såg och det var förra hösten och trodde det var ohyra utifrån som kommit in just då. Men så blev det vinter och jag fortsatte se dessa då och då, och det var då jag också kontaktade hyresvärlden. Men eftersom jag inte fick någon sanering av anticimex så tog jag och ställde köket i en enda oreda rev ut varenda pinal ur kökslådorna + några av skåpen. Torkade av med såpa och sen sprutade radar i alla lådor + skåp. Tog loss filtret till köksfläkten rengjorde det och hade det i såpa bad över natten. Sedan sprutade jag in radar i fläkten.
Efter det 0 ängrar setts i köket. HITTILLS ! *Peppar peppar*
Såg 2 st ängrar i samband med det på toagolvet, rengjorde toan grundligt med såpa. Sprayade in en halv flaska radar i ventilen. = 0 ängrar sedda där sedan dess.
Sovrummet - HAR dom börja synas i nu!!! Såg en under sängen som jag hade ihjäl! MEN dessa svin har bitit hål i 2 av mina lakan alltså måste dom ju fan vara i självaste sängen nu också :( :(
Jag tog skyddstyget som är på brädmadrassen och tvättade de i 75 grader det krympte men gick att dra på med våld. Men jag har ändå fått hål i lakanet. Så dom måste helt enkelt finnas i sängen. Så jag vill sätta något där. Radar eller vad fan som helst.