Alla stora kläder?
Hjälp mig, är jag helt ute och cyklar? Jag läser en hel del inlägg om vilken storlek folk ska köpa på en kommande vinteroverall, jackor osv. Jag tänker spontant en viss storlek men skriver kanske ingenting men håller sen på att tappa hakan när flera andra svarar en storlek flera storlekar över den jag hade tänkt till det barnet. Jag förstår liksom inte. Mina barn har aldrig gått i för små kläder men aldrig heller drunknat i dem, så helt lost borde jag inte vara på att köpa barnkläder. Och jag förstår om de med extremt kraftiga barn behöver andra mått att gå efter än jag som har normalviktiga barn men det brukar sällan vara så barnet beskrivs i de inlägg jag läst, utan som smala barn. Jag är väldigt noga med att kläderna ska vara lagom, framför allt inte skor men även overaller och andra kläder ska vara jättestora när de börjar användas. Det ska ju förstås finnas rörelsemån och lite luft i men inte så kläderna hänger på barnet. Små barn har ju jobbigt ändå på vintern med alla kläder utan att de ska behöva trampa på byxbenen eller ärmarna hänga ner över händerna. Och snubbelrisken är mycket större i för stora skor. Hellre köper jag extra innan säsongen är slut.
Hur tänker jag fel eller köper folk tokstora kläder till sina barn?