• Snoffsan

Barnläkare i Huddinge?

Vi har tröttnat på vårdcentralen vi hör till och vill nu skaffa en barnläkare till barnen. På vår vc finns ingen barnläkare och de är inte bra där helt enkelt.

Vill ha en läkare som vi kan kontakta om vi har frågor och som vi kan komma tillbaka till.

Har hört att det finns nån barnläkarmottagning i Huddingen centrum. Nån som vet vad det är? Nån som brukar gå dit? Är det bra? Funkar det som en VC fast för barn ungefär?

Annars, har ni barnläkare på nåt annat ställe? Tips?

• Svar på tråden Barnläkare i Huddinge?
  • Snoffsan

Mina barn är oxå prematurer och har lätt att få öroninflammationer och har förkylningsastma så det blir ju några läkarbesök. Vill ha en läkare att gå till. På vår VC får man aldrig tider så vi har fått lov att åka in till närakuten varje gång och de skickar jämt vidare till barnakuten.

Nu har ju mina barn haft andningsproblem när vi har åkt in, men i framtiden om man bara misstänker en öroninflammation så måste man ju kunna få tag på en barnläkare tycker man.

Men om det bara är remiss dit så får jag väl skaffa en privat läkare inne i stan. Det är ju bara så långt att åka och skulle vara smidig att ha nån här ute.

Kan ju alltid ringa och kolla i alla fall. Kanske kan man ringa till vårdguiden och fråga oxå.

Svar på tråden Barnläkare i Huddinge?