• Anonym (TS)

Svullnad efter op och gips

Någon som vet om man brukar vara svullen länge efter att ha haft gips i 6 veckor ? Jag opererade min fot för 7 veckor sen, sydde ihop både peroneussenorna som hade delat sig, gick gipsad i 6 veckor. Nu har det gått en vecka sen jag tog bort gipset och foten har blivit väldigt svullen, jag antar att det är vätska för det blir gropar när man trycker på svullnaden, det sitter på båda sidor och på ovansidan av foten. Jag har den i högläge så ofta jag kan, vad mer kan jag göra och hur länge brukar det sitta i ? Vill komma igång och träna upp foten igen men som det är nu så gör det för ont fortfarande. 

• Svar på tråden Svullnad efter op och gips
  • Anonym (j)

Låter inte bra.... ring ortopeden imorgon för en ny undersökning samt röntgen.

• Anonym (ssk)

Ja, det är helt normalt att foten svullnad av vätska efter att man tagit av gips.

• Anonym (TS)
    Anonym (ssk) skrev 2013-07-31 12:48:15 följande:
    Ja, det är helt normalt att foten svullnad av vätska efter att man tagit av gips.
    Hur länge kan man räkna med att behöva ha det så ? Det gör ju så förbaskat ont, jag försöker komma igång och gå på foten och träna upp styrkan igen men jag kan inte gå ordentligt. Kan inte ha några skor heller, t.o.m foppatofflorna är för trånga.
  • Anonym (j)
    Anonym (TS) skrev 2013-08-04 22:05:07 följande:
    Hur länge kan man räkna med att behöva ha det så ? Det gör ju så förbaskat ont, jag försöker komma igång och gå på foten och träna upp styrkan igen men jag kan inte gå ordentligt. Kan inte ha några skor heller, t.o.m foppatofflorna är för trånga.

Men varför ringer du inte sjukvården och rådfrågar...?? Fattar inte varför du hellre har ont och lita på nån på internet...??
Svar på tråden Svullnad efter op och gips