Vill tipsa er som sitter fast i opiatträsket!
Kul att höra att du har börjat få koll på ditt missbruk men du borde nog inte rekommendera en icke klassad drog för människor även om dom sitter i samma sits som du. Det finns väldigt många som har blivit hjälpta av Kratom men du ska inte underskatta den. Det är en kontrollerad substans som har lett till mycket lidande:
www.svd.se/nyheter/inrikes/dodsdrog-kartlagd-efter-dod-i-norr_5835737.svd
Jag välkomnar absolut forskning som hjälper människor att kontrollera sitt missbruk och om det är genom substanser genom t.ex. Kratom eller Ibogain är det fantastiskt men man ska vara väldigt försiktig när man håller på med saker som inte är kontrollerade substanser. Det finns en anledning till att dom inte används inom sjukvården och det är inte för att staten vill ha en massa missbrukare.
Var försiktiga! Även om det hjälper ert missbruk så prata med en läkare om vad ni äter. Jag förstår att det känns som ett ljus i tunneln om man sitter i ett tyngre missbruk men snälla, var försiktiga! Det är ingen mirakelmedicin du pratar om.
Kom även ihåg att om ni beställer Kratom, Ibogain eller liknande från Internet har ni absolut noll koll på vad det är ni faktiskt får. Även om alla på forumen skriver att det är bra grejer kanske handlaren hade slut just när du beställde och la något annat i påsen för att inte få något dåligt skrivit om sig på forumen. Kom absolut ihåg att ni har noll koll på vad det är ni får hem i slutändan.
Jag hade en nära vän som inte finns idag pga han litade på vad hans langare sa. Det var en av hans bästa vänner så varför skulle han inte litat på honom? Jo för att langaren också hade blivit lurad...