Inlägg från: Anonym (Till ej okej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Till ej okej)

mannen vill testa att ha sex med en annan man..;)

Till Ej okej:
    Jag gillar inte att du drar parallellen mellan att vara gift och ha avgett ett löfte om att "försaka alla andra".

Jag, och många med mig, gifter sig borgerligt just för att slippa lova något man inte vill hålla. Äktenskap kan vara ett löfte inför Gud eller en rent juridisk överenskommelse.

För somliga är sex = känslor, för andra kan sex vara antingen känslor ELLER bara skönt. Människor är olika. Och det är helt okej. Det som är fantastiskt bra i TS fall är att de, oavsett vad de väljer att göra, är så pass trygga med varandra att de kan samtala lugnt och fint om saken. Den närheten som gör det möjlig ska man vara rädd om, och om de trivs med att ha trekanter ibland så är det väl härligt för dem.

Så snälla, dina åsikter är okej. Men de gäller inte för alla. Jag fortsätter lugnt och fint på mitt hörn här borta, lyckligt gift sedan länge och med att ligga med andra lite när jag känner för det. Med min mans vetskap och välsignelse. För det passar oss och vårt liv.

• Anonym (Till ej okej)
    Ej okej skrev 2013-09-18 20:04:55 följande:
    Nu var ju inte mitt inlägg ställt till dig. Jag har inga synpunkter på hur du och din man valt att leva ert liv. Ni är båda okej med att du ligger med andra - kanske även han gör. FIne. Bra. Utmärkt. Så länge ingen blir sårad.

Pastabe däremot började för fem år sen känna en dragning till män - efter 25 års förhållande och 20 års äktenskap (som jag förutsatte ägde rum i kyrkan där man även avlade löfte om otrohet - rätt eller fel av mig?). Han går och funderar på detta i fem år och släpper sedan bomben till sin fru - jag vill ligga med män - och är nu sur och oförstående över det faktum att hon inte vill att han ligger med någon annan än henne eftersom hon fortfarande efter 30 år vill vara exklusiv.

Och det är här det blir fel tycker jag - det kan aldrig vara okej att såra någon som man säger sig älska. Hans fru vill verkligen inte detta så då får väl Pastabe helt enkelt fundera över vad som är viktigast för honom - att låta sina sexdrömmar förbli drömmar eller ligga med män utan fruns medgivande vilket antagligen leder till skilsmässa.

Mina föräldrar gifte sig borgerligt för 40 år sedan... att någon gifte sig för säg 20 år sedan innebär inte automatiskt att det är kyrkbröllop och att man lovar varandra trohet...
  • Anonym (Till ej okej)
    Ej okej skrev 2013-09-23 13:17:28 följande:
    För det första så har jag redan backat på det (felaktiga?) antagande som jag gjorde om kyrkbröllop. Det är gammalt nu.

Men för att svara på ditt inlägg. Menar du att om man gifter sig borgerligt så har man per automatik rätt att ligga med andra människor än den man gifter sig med? Eftersom man inte avgett något löfte om trohet vid själva vigselceremonin? 
    Jag vet, jag gillar inte bara antaganden om att "äldre" giftermål måste vara kyrkliga.

Jag menar inte att man har automatisk rätt till något i ett förhållande. Det handlar hela tiden om vad man själv och partner kan trivas med och behöver för att må bra. Att ge och ta, att vara beredd på förändringar och att hela tiden kunna samtala med varandra. Under en tidsperiod kanske vissa "regler" funkar bra, men under en annan behöver man förändra sitt synsätt.

Dock har jag ett par vänner som också gjort som vi; gift sig borgerligt just för att inte behöva lova något man inte tror på själv.

Vissa ser sex som något heligt som kräver känslor, och jag respekterar det. Men det går åt andra hållet också, att det borde respekteras att sex utan känslor också kan funka bra. 
Svar på tråden mannen vill testa att ha sex med en annan man..;)