Inlägg från: tjejhalmstad |Visa alla inlägg
  • tjejhalmstad

Shape Up

Hej på er.
    Ville bara säg att ja älskar den appen. Lite beroendeframkallande men ändå så kul.

Ja gick ner bra med hjälp av appen och har sen dess fortsatt med den för att hålla vikten.

Och är nu gravid och använder den dagligen för att hålla koll på vad ja äter. Knappt 1kg upp och är nu i v.18.

Kämpa på alla!!

• tjejhalmstad
    Pommac skrev 2013-10-03 20:57:20 följande:

Åhå! Vad kul att höra. Jag önskar också att bli gravid. Tyvärr har vi försökt över 1,5 år nu. Hur mycket äter du per/dag? Har du fått råd av någon? Berätta mer jag är nyfiken och hoppas att min dag kommer.
    Hoppas du sökt hjälp angående önskan om graviditet så du får hjälp. Det gjorde vi. Nu äter jag 2000kalorier om dagen och utöver det kan jag äta 700 kalorier extra en dag i veckan.

Jag fick hjälp av en dietist. Kan ju säg att min viktnedgång gick mig lite åt huvudet så behövde till sist lite hjälp och fick då det av dietisten. Men kan också berätta att jag äter idag bra mat men med få kalorier så får ofta bra med kalorier kvar om kvällarna och nu under graviditeten är godissuget extremt så jag kan unna mig en hel del och det har inte påverkat vikten. Bara man håller sig till kalorierna.

Behöver du gå ner mycket om man får fråga? Och hur många kalorier äter du om dagen?

Lycka till.
  • tjejhalmstad
    Nany skrev 2013-10-04 15:31:29 följande:

Vad brukar du äta? ?
    Havregrynsgröt på morgonen (ibland 1 lchf macka till)
    Ibland 1-2 Lchf mackor som mellanmål innan lunch
    Soppa till lunch eller morötter och kött m.m. Ingen pasta eller ris, ibland potatis.
    Mellanmål brukar bli frukter, ibland nått gott att fika men äter ytterst lite av "fikabröd"
    Sen middag blir oftast som lunchen någon form av gryta på kött med grönsaker.
    Sen blir det något gott på kvällen som godis och kan även ta mer frukt eller smörgås/fil

Har även nu blivit en hel del ute mat men jag väljer ofta grönsaker till maten och tänker på vad jag stoppar i mig.

Svar på tråden Shape Up