Shape Up
Hej! Här vill jag gärna hänga med om jag får?
Hej! Här vill jag gärna hänga med om jag får?
Jag är 31 år, 2 barns mamma som bor i Norge. Gick ner 25kg på 6 månader med hjälp av Viktväktarna 2007 precis innan jag blev gravid med mina första. Efter två täta (14mån mellan) graviditeter så visade vågen 94kg.
Jag har tagit viktminskningen i etapper och det har fått tagit tid. Förra sommaren var jag nere på 69 och sååååå nära min målvikt som är 68. Men så startade jag att studera och det ena ledde till det andra och poff så hade jag gått upp 8kg. Senaste året har jag svängt mellan 72-77kg. Förra måndagen kände jag att det fick vara nog. Då vägde jag 78.4. Började använda mig av shape up (som jag använt från och till under året). Igår körde jag fasta efter att ha blivit inspirerad av en kompis.
Har en liten plan om att köra 5:2 med hjälp av shape up. Imorse stannade vågen på 74.8kg.
Jag är 170cm lång. Tränar en del löpning samt styrka här hemma.
Hur många kalorier per dag är era appar inställda på?
Heja heja
Kan tipsa om fitnessblender.com riktigt bra gratis sida med massa super bra pass. Jag tränar ofta pass därifrån. Samtidigt som jag springer en del. Just nu är jag i en svacka men försöker hålla mig på ca 1.5-2 mil i veckan. Allra helst hade jag velat ligga på iallafall över 3 mil per vecka. Men men den tiden kommer snart igen hoppas jag
Ska bo hos min mamma och pappa så det gör saken lite bättre. men samtidigt så får vi bo där gratis och dem betalar allt åt hela vår familj på 4a personer. De är barnvakt åt barnen hela tiden osv osv osv. Då kan jag inte riktigt ställa krav på maten men jag ska försöka att vara så duktig som det går. Men först är det fokus fram till den 14de
Heja heja oss
3.6kg ner denna vecka nu har jag "bara" 6.8kg kvar
Usch idag har inte varit någon bra dag. Och jag vet precis varför. Jag har så himla svårt för frukost men om jag inte äter frukost så blir resten av dagen fel. Jag går då runt småhungrig och sugen och kommer lixom aldrig ikapp = det blir lätt att jag äter fel saker och allt går fel. Och precis så blev det idag. Jaja jag var ute och sprang ialllafall. Blev visserligen bara 4.5km eftersom magen pajjade och jag fick ta mig hem så snabbt jag bara kunde
Imorgon är det skärpning och jag ska då tvinga i mig frukost så att det blir en bra dag
Hur går det för er?
Idag är en bra dag för mig. Jag tvingade i mig själv frukost imorse så nu är jag i fas och har mått så som man ska göra hela dagen Trodde på + imorse eftergårdagen men hade gått ner 0.4kg till. Så det var ju en fin start på dagen.
Brukar ni ta er fridagar då ni inte räknar kalorier?
Hmm var något annat jag skulle fråga er oxå men det har jag glömt bort nu
Full fart mot målvikten 6.4kg kvar
Tjolahopp
Hoppas fredagen gick bra för er? Här går det bara bra Sprang igår och idag startade jag dagen med ett kettlebellspass. Vad hade ni lagt in detta pass som i Shape up. Tycker det kan vara svårt att hitta rätt kategorier ibland. www.fitnessblender.com/v/workout-detail/Beginner-Kettlebell-Workout-Kells-Kettlebells-Routine/a7/
Här går det oxå blä och det dåliga samvetet är enormt.
Jag tränar bra men äter åt h dåligt
Är det fler än jag som har problem med recepten på show up? Efter att jag lagt till 2 ingredienser i receptet hamnar resterande direkt i dagboken.