Shape Up
5 kg är jättebra!!!! Grattis!!!!
Jag har gått ner 1,5 på två veckor. En start i alla fall!
5 kg är jättebra!!!! Grattis!!!!
Jag har gått ner 1,5 på två veckor. En start i alla fall!
Volis- kan jag tänka mig. Du har inte möjlighet att ta med dig matlåda?
Jag har fördelen att jag går föräldrarledig ett tag till och när jag ska börja jobba har jag förhoppningsvis kommit in i tänket ordentligt och nått min målvikt.
Mitt problem är att jag inte äter tillräckligt regelbundet. Det måste jag skärpa mig med. Sen brukar jag ha 6-700 kcal kvar (ska äta 1500) är det för mycket att ha kvar? Har jag varit ute på pw och lägger in det så har jag ca 1100 kvar när dagen är slut.
Är bara rädd att om jag äter för lite så blir det ingen effekt.
Har förresten laddat hem Jillian Michals app (pt:n från biggest looser) och tränar hemma efter hennes råd. Fungerar jättebra och är ett hett tips från mig
Appen heter Jillian Michaels Slim Down
Nany- var inte besviken, 200 g mindre är bättre än 200 g upp. Det kan bara bli bättre! Heja heja heja
Min vägning gick åt skogen. 400 g minus.
Har iofs inte rört mig som jag brukar pga enorma blodblåsor på hälarna men ätit efter antalet kalorier och till och med mindre.
På söndag ska vi ha kalas för dottern som fyllt 15 och sonen sim fyllt 5. Det kommer att bli en prövning utan dess like!
Trevlig helg allihop!
Jag vägde mig på "rätt våg" igår och de visade att jag hade gått ner mer. Sen den 1/8 har jag gått ner 3 kg
Jag äter alltid en skål med havregrynsgröt (fiberhavregryn) och lite mjölk, ibland skivar jag upp en frukt och lägger i.
Tyvärr är jag dålig att äta på dagarna. Oftast blir det bara en sallad med lite avokado och salladsost. Sen till mellanmål brukar det bli riskakor och frukt.
Har skurit ner ordentligt på kolhydraterna men kan ärligt säga att jag saknar det så jag tror att jag ska äta lite mer. Brukar ha mellan 400-600 kcal över när dagen är slut.
Ska efter min nya vikt äta 1477 kcal per dag.
Så skönt det var att se lite resultat på vågen.
Hur gör nu när ni blir bortbjudna?
Längtansblåablomma- visst är det svårt när man inte är hemma.
Vi har haft kalas idag för dottern och sonen. Vi hade tagliatelle och en underbar pastasås med grytbitar, köttbullar och salsiccia i en tomatsås med basilika. Tog mitt förnuft till fånga och tog lite lite pasta, två köttbullar (nötfärs), lite sås och mycket sallad. Sen hoppade jag tårtan och drack bara kaffe.
Allt kändes bra men vad händer då!!! Sambon som hoppat över maten, åt vid ett (han hade lagat all mat och har svårt att äta när han har stått länge och lagat något) beställde en familjepizza för barnen var hungriga igen vid sex. Stod jag emot!??? Nej!!!!! Varför blir det så här.
Egentligen vet jag varför. För nu har vågen visat att jag gått ner så då tycker jag att jag kan unna mig lite. Drack även cider till pizzan och jag har inte druckit en droppe läsk på tre veckor.
Känner mig så låg......
Volis- oj så gott det lät!!!
Det har gått hyfsat för mig, har dock ätit på tok för lite. Allt blev så fel. Åt sen frukost, sen lunch och sen skulle jag vara på kryddparty klockan sex och då hade vi inte ätit middag innan. Men höll mig borta från fikan, som bara var kakor, och drack en kopp kaffe. Nu är jag hungrig men har inget av det nyttigare slaget hemma så jag knaprar blomkål istället. Känner på mitt humör att jag inte fått i mig vad jag ska
En fråga, väger ni allt? Jag har vägt allt innan men nu struntar jag i att väga grönsaker (dock inte typ avokado och sånt) och tillåter mig att äta hur mycket jag vill. Har ju alltid en massa över varje kväll så då känns det som om grönsakerna väger upp det. Är det rätt?
Har jag gjort världens godaste "glass". Har tipsar om den innan men nu gjorde jag det enklare, endast 106 kcal per portion.
Ta ca 1 dl kesella vanilj och mixa med ca 1 dl frysta bär (jag tog jordgubbar). Klart!!!!!!! (Detta är för två portioner)
Cutepoison- du är inte ensam. Har inte ens vägt mig. Är gräsänka med de två minsta från i onsdags till måndag och jag har bara vräkt i mig. Tar denna helgen till det och tar nya tag imorgon.
Lycka till hos läkaren!
Har du tränat något som gjort att du tappat så mycket runt midjan? Jag tappar INGET!!! Dock börjar mina bröst försvinna.
Åh är så deppig nu! Visst slarvade jag förra veckan och har inte varit supernoga men tycker ändå jag hållt koll denna vecka så jag inte ätit för mycket.
Idag tex var vi på kusinträff hos mina föräldrar. Då jag visste att det bara var kakor och kaffe så tog jag med mig lunch, var där två timmar innan och hjälpte till, som jag åt innan och tacka nej till kaka efter kaka, drack bara kaffe och tog en av farmors chokladbiskvier (dumt men det går inte att motstå, tackade som sagt nej till sju andra sorters kakor och tårta).
I alla fall, ställde mig på vågen och upp 2 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Känner mig värdelös. Vet att jag inte rört på mig ordentligt på tre veckor, förutom ett handbollspass och en korpenmatch i fotboll, har fortfarande stora blodblåsor på hälen.
Har noll motivation nu. Har ätit lite smågodis ikväll och korv med bröd. Det känns som om det inte spelar någon roll
Usch!!!!!!!
Men ni andra är hur duktiga som helst!!!
När det gäller ex köttfärssås eller annat recept använder jag mig av Kostbevakningen.se. Där lägger jag in alla ingredienser, delar antalet kcal på den totala vikten i gram. Sen multiplicerar jag summan med antal gram jag ätit.
Detta lägger jag sen in under egna kalorier i appen.
Hoppas ni förstod!
Jag har kommit över min deppighet. Det känns på kläder att lite har försvunnit. Nu ska jag skärpa till mig med att väga maten igen.
Mina blåsor har äntligen försvunnit och ikväll ska jag försöka hinna ut och gå, äntligen!!!!
Tack!
Mat med låga kcal brukar jag byta ut potatis, pasta mot kokt broccoli och blomkål. Kokt kycklingfilé är ganska lite kcal med sallad och en kall sås på yoghurt.
Min mamma gjorde en fantastisk varm sås när de var med i vv. Jätteenkel!!!
2 dl lätt creme fraiche
4 dl lättmjölk
Ca 1-2 msk tomatpure
1 buljongtärning
Lite soja
Blanda ihop allt på spisen
Vill man ha den tjockare så slå i lite maizena
Kommer inte ihåg hur många kcal det är i den men det är inte så många
Längesen jag var här inne. Mest pga mitt dåliga samvete då jag slarvat men ändå tänkt mig för.
Men igår mätte jag tjockismagen då jag tyckt att kläder har suttit lite lösare. Måttbandet visade -6,5 cm på 2,5 månad. Vilken chock jag fick!!!
Har lång väg kvar och har inte vägt mig då jag gör det hos mamma och pappa. Men det gav mig motivation att skärpa till mig och använda appen igen