• Pommac

Shape Up

sihn skrev 2013-09-07 22:18:04 följande:
    Åh är så deppig nu! Visst slarvade jag förra veckan och har inte varit supernoga men tycker ändå jag hållt koll denna vecka så jag inte ätit för mycket. Idag tex var vi på kusinträff hos mina föräldrar. Då jag visste att det bara var kakor och kaffe så tog jag med mig lunch, var där två timmar innan och hjälpte till, som jag åt innan och tacka nej till kaka efter kaka, drack bara kaffe och tog en av farmors chokladbiskvier (dumt men det går inte att motstå, tackade som sagt nej till sju andra sorters kakor och tårta). I alla fall, ställde mig på vågen och upp 2 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Känner mig värdelös. Vet att jag inte rört på mig ordentligt på tre veckor, förutom ett handbollspass och en korpenmatch i fotboll, har fortfarande stora blodblåsor på hälen. Har noll motivation nu. Har ätit lite smågodis ikväll och korv med bröd. Det känns som om det inte spelar någon roll Usch!!!!!!! Men ni andra är hur duktiga som helst!!!

Jag tror inte du behöver vara så orolig. Jag tror inte du gått upp 2 kg fett på så kort tid. Isåfall skulle du gå upp 52 kg på ett år. Det finns många saker som spelar roll när man väger sig. Jag väger mig alltid på morgonen och försöker hålla mig till en gång/vecka. Jag äter nåt gott varje dag och jag går ändå ner i vikt. :)
  • Pommac

Jag äter mest sallad till middag. Spenat, gurka, tomat, fetaost, kyckling och lite olivolja till. Det går ju att variera massor. En köttbit med stekta grönsaker som paprika, zucchini svamp, morätter osv.. Är ju också supergott! 

• Pommac
    Pommac skrev 2013-09-12 20:48:43 följande:
    Jag äter mest sallad till middag. Spenat, gurka, tomat, fetaost, kyckling och lite olivolja till. Det går ju att variera massor. En köttbit med stekta grönsaker som paprika, zucchini svamp, morätter osv.. Är ju också supergott! 
    Morötter... 
  • Pommac

Jag har inte riktigt koll på hur mycket jag gått ner 3-4 kg kanske. Men jag börjar känna mig smalare och jag bara flyger fram när jag går på promenad. Blir inte lika lätt andfådd längre. Så skönt! Kläderna börjar sitta bättre också! Jag hoppas jag får köpa nya kläder snart då mina andra blir för stora. Det ska bli ett sant nöje. Hur går det för er andra? 

• Pommac
    Tildalainen skrev 2013-09-16 10:39:07 följande:
    -1,4 kilo efter första veckan! Tjohoo vad roligt! Så snabbt hade jag inte tänkt mig, men det kanske är mycket vatten i början. En fråga, jag scannade in en Wasa Sandwish Creme Cheese och fick 2 kalorier?! Men på förpackningen står det 85 kcal per bar - det är väl det man ska gå efter?

Det verkar vara nåt fel på shape up. Har märkt att flera saker har bara 1 kcal. Lita inte på det. Skanna produkten i stället om du kan.
  • Pommac

Vad härligt det är att gå ner i vikt. Nu har jag gått ner 4 kg på 4 veckor (från 99 - 95 kg) många kilo kvar men bara 15 kg kvar till första delmålet. Tog en sallad till middag och tänkte kosta på mig en coca cola till. Dock smakade colan inte alls som jag minns den. Huvva vad sött det var! Jag har levt på mineralvatten i fyra veckor. 😄

• Pommac
    Tildalainen skrev 2013-09-24 16:53:14 följande:
    Gött! Jag tycker samma sak, sött smakar inte samma längre och det är ju ett stort steg i rätt riktning Idag har jag dock slarvat till det med utelunch och tårta pga en avtackning av en nära kollega. Det får vara värt det. 

Ja, det måste ju vara det. Jag var ju colaberoende förut. Men choklad smakar fortfarande bra. Jag äter nåt litet sött varje dag och det funkar bra. :)
  • Pommac

Jag har fuskat lite i helgen också. Kanske blev 500 kcal plus både lördag och söndag. Men vågen visade minus. Nu har jag gått från 99 kg - 94 kg på fem veckor. Längtar verkligen tills jag är nedanför 90 gränsen. :)

• Pommac
    minneli skrev 2013-09-30 19:28:20 följande:
    Jag fuskade i lördags! Vet inte ens hur mkt över gränsen det blev. Är ju lite svårt om man blir bjuden på middag på kvällen och kalas på dagen.
    Nä det är svårt när man blir bortbjuden. Men lite extra träning på det så löser det sig. Sedan kan man ju tänka att det inte gör så mycket om man fuskar om det inte blir en dålig vana såklart. Tur är ju ändå att man bestämmer själv. Sedan är det väl inte hela världen om en vecka går åt skogen. 
  • Pommac
    tjejhalmstad skrev 2013-10-03 20:16:54 följande:
    Hej på er. Ville bara säg att ja älskar den appen. Lite beroendeframkallande men ändå så kul. Ja gick ner bra med hjälp av appen och har sen dess fortsatt med den för att hålla vikten. Och är nu gravid och använder den dagligen för att hålla koll på vad ja äter. Knappt 1kg upp och är nu i v.18. Kämpa på alla!!

Åhå! Vad kul att höra. Jag önskar också att bli gravid. Tyvärr har vi försökt över 1,5 år nu. Hur mycket äter du per/dag? Har du fått råd av någon? Berätta mer jag är nyfiken och hoppas att min dag kommer.
  • Pommac
    tjejhalmstad skrev 2013-10-03 21:24:35 följande:
    Hoppas du sökt hjälp angående önskan om graviditet så du får hjälp. Det gjorde vi. Nu äter jag 2000kalorier om dagen och utöver det kan jag äta 700 kalorier extra en dag i veckan. Jag fick hjälp av en dietist. Kan ju säg att min viktnedgång gick mig lite åt huvudet så behövde till sist lite hjälp och fick då det av dietisten. Men kan också berätta att jag äter idag bra mat men med få kalorier så får ofta bra med kalorier kvar om kvällarna och nu under graviditeten är godissuget extremt så jag kan unna mig en hel del och det har inte påverkat vikten. Bara man håller sig till kalorierna. Behöver du gå ner mycket om man får fråga? Och hur många kalorier äter du om dagen? Lycka till.

Okej vad bra! :) har typ 15 kg kvar till ivf. Men det ska gå! Har gått ner 1 kg/vecka i fem veckor nu. Vi har sökt hjälp och ska snart dit.
  • Pommac
    Tildalainen skrev 2013-10-07 10:48:21 följande:
    -0,3 från förra veckan, och därmed på samma vikt som för 2 veckor sedan. Det känns ju aningen segt. Jag hamnade på några hundra kcal över på fredagen och lördagen men inte mycket. Jag vill ha ett kilo nedgång till nästa vecka! Nästa onsdag är mitt första delmål, jag har 0,5 kilo kvar dit. Håll gärna tummarna

Kämpa på! Jag börjar nästan tappa motivationen nu. Går alltid upp ett kg innan mens. Samlar väl på mig vatten. Inge kul när vågen står still. Men, men. Det gäller ju att tänka positivt.
  • Pommac
    choklaa skrev 2013-10-30 23:21:47 följande:
    Jag började fylla i i lördags med appen vad jg åt och antingen är detta bara en kraftig start men har gått mer 4,4kg :/

Det kan även ha varit så att du hade mer vatten i kroppen när du vägde dig i lördags. Jag tror inte du tappat 4 kg fett på så kort tid om du inte har toktränat hela dagarna? Men håll motivationen uppe! Så länge vågen visar minus är det ju underbart! :)
  • Pommac

Nu har jag gått från 99 kg - 91. Så härligt! Jag har ätit godis varje dag! Underbart att gå ner i vikt ändå.

• Pommac

Nu har jag gått ner 9 kilo. Från 99 kg i slutet av augusti till 90 kilo idag. Så underbart! Det går dock väldigt segt men det är ju bara bra enligt läkaren. Jag har 12 kg till ivf nu om vi inte lyckas själva innan.

• Pommac
    Tildalainen skrev 2013-12-11 14:36:09 följande:
    Suck... detta med julgodis är ett aber för mig Och det värsta är att jag får dåligt samvete när jag glatt lassar i mig! Önskar att jag kunde njuta utan samvete denna perioden och ta tag i resten efter jul. *snyft*

Samma här! Vilket elände! Jag har fått för mig att vågen ska visa -1,5 kg fram till jul nu! Det får vara slut med fusket. Fast det kommer bli svårt. Har ingen motivation längre. Suck!
Svar på tråden Shape Up