Överanalyserar hans svar!
Hej!
Jag har länge haft problem med tillit då jag tidigare varit i en relation då lögner var av vardagsmat för min dåvarande pojkvän. Jag är utöver detta väldigt nojig och orolig av mig som person. Nu har jag ny kille som är upp över öronen kär i mig, tror faktikst aldrig jag blivit så älskad förut. Men det spelar ingen roll hur mycket han bevisar det för mig varje dag, jag är endå osäker och söker ständigt bekräftelse, då jag är livrädd att bli lurad, lämnad eller bedragen som jag blev i mitt tidigare förhållande. Min nuvarande pojkvän är väldigt lugn av sig och ställer man honom en fråga som han tycker är helt befängd får jag oftast ett vanligt "ja" eller "nej" som svar, av den anledningen att han tycker de frågor jag ställer är så pass löjliga och självklara. Att det är sådant han inte ens ska behöva säga till mig. Även fast jag vet att det är så han resonerar får jag panik. Han har varit väldigt tålmodig med mig då jag har anklagat honom för det enda o det andra med bara hans "röstlägen" som bevis. Här om dan ställde jag frågan i ett sms : "du har väl aldrig hållt på att smsat med någon annan tjej förutom dina tjejkompisar"? Jag fick ett "bra" övertygande svar (enligt mig) där det stod: Nej verkligen inte!!! Skulle aldrig göra så mot dig, flörta eller ragga på andra, det skulle jag aldrig göra, så kär jag är i dig!!!" Jag blev lugn av smset då jag tyckte det kändes övertygande.. Efter några timmar började sedan mina tankar snurra återigen, och jag kände att jag måste fråga han över telefon för att kunna avgöra om han är ärlig. Jag ställde samma fråga, först frös han och skrattade "nej, jag har inte skrivit med någon, herregud" !! Men osäker som jag är gav jag mig inte utan jag fortsatte fråga honom. Då fick jag sedan "nej jag har inte skrivit med någon" som svar upprepande ggr. Det var ingen styrka i svaret och jag fick för mig att hans röst lät oärlig på nå vis...svårt att förklara men det kändes så. Mina vänner anser att detta är löjligt då han är så pass kär i mig, men jag kan bara inte sluta överanalysera hans röstlägen och hur han säger saker. Det slutade med att han brast ut i gråt av förtvivlan då han sa att han är så trött på att bli anklagad för saker han inte gjort och att han är så kär i mig att han aldrig skulle göra det! Har pratat med en psykolog om liknanade händelser och hon gav mig rådet att sluta fråga honom saker, då jag bara nojar över hans svar. Hon menar att vad han än säger, eller hur han än säger saker, är de inte nog för mig. Min pojkvän kallar mig paraniod, även en del av mina vänner har börjat sagt det. Men för mig sjäkv känns detta väldigt jobbigt och jag är så grymt osäker.
Jag överväger seriöst på att göra slut pga av dessa röstlägen som gör att jag får för mig saker. Innerst inne tror jag inte han skulle ha skrivit med andra bakom min rygg, då han faktikst verkar vara riktigt kär och vill dela sin framtid med mig, men jag är bara så nojig av mig. Jag är livrädd att bli lurad och en av mina största rädslor är att han skulle smsa med andra tjejer bakom min rygg.
Hjälp!