• Ssnilsson

Avfärga håret från brunt till rött, hur?!?

I flera års tid har jag färgat håret mörkbrunt, min vanliga hårfärg är ljusbrunt. Nu vill jag färga till rött, men jag vet inte riktigt hur. Om jag borde avfärga håret först, eller om det bara är att färga direkt på? 
    Tänkte färga hos en frisör, men jag är inte så rik på pengar så ifall jag måste avfärga så måste jag göra  det hemma.

Någon som är kunnig på detta får jätte gärna hjälpa mig! Kan inte alls mycket om hår.  

• Svar på tråden Avfärga håret från brunt till rött, hur?!?
  • Thotis90

Jag gick igenom samma procedur för någon månad sedan (från brunt till rött) och jag gjorde som så att jag började med en avfärgning. Sen blekte jag det två gånger innan jag lade i det röda. 

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Ssnilsson

Blev ditt hår orange efter blekningarna? När vet man när det räcker att bleka? 

Thotis90 skrev 2013-07-31 18:51:09 följande:
    Jag gick igenom samma procedur för någon månad sedan (från brunt till rött) och jag gjorde som så att jag började med en avfärgning. Sen blekte jag det två gånger innan jag lade i det röda.  
  • Thotis90
    Ssnilsson skrev 2013-07-31 19:01:05 följande:

Blev ditt hår orange efter blekningarna? När vet man när det räcker att bleka? 
    Det blev orange efter första blekningen, men efter andra blev det mer åt det gula hållet (det behöver inte vara helt blondt för att man skall kunna lägga i det röda. Så ljust brukar man inte få i alla fall om man bleker själv).
  • Sarah3

Nackdelen med att bleka håret före är att den röda färgen håller sämre. Hos friören finns b.la röda färger som bleker på samma gång, då håller färgen bättre. Gå till en frisör för bästa resultat! :)

• Ssnilsson
    Thotis90 skrev 2013-07-31 19:26:16 följande:
    Det blev orange efter första blekningen, men efter andra blev det mer åt det gula hållet (det behöver inte vara helt blondt för att man skall kunna lägga i det röda. Så ljust brukar man inte få i alla fall om man bleker själv).
    hade du färgat mycket före du blekte? För jag har färgat håret mycket! 
  • Thotis90
    Ssnilsson skrev 2013-07-31 19:50:13 följande:
    hade du färgat mycket före du blekte? För jag har färgat håret mycket! 
    Jag har inte haft min naturliga hårfärg på 13 år, om jag säger så Tungan ute Jag hade inte färgat håret på över 1 år innan jag gjorde avfärgningen, annars så färgar jag det 1-5 ggr/år beroende på vilken hårfärg jag har (det blir en gång om jag har brunt och några fler gånger när det är rött).
  • Ssnilsson
    Thotis90 skrev 2013-07-31 20:10:07 följande:
    Jag har inte haft min naturliga hårfärg på 13 år, om jag säger så Tungan ute Jag hade inte färgat håret på över 1 år innan jag gjorde avfärgningen, annars så färgar jag det 1-5 ggr/år beroende på vilken hårfärg jag har (det blir en gång om jag har brunt och några fler gånger när det är rött).
    Gjorde du allt hemma eller hos frisör? Hur länge väntade du mellan blekningarna? 

• Mineralvatten

jag har gjort detta själv för många år sedan. fick ha i två blekningar på högsta verkningstid efter varandra. sedan den röda färgen på. dock så hoppas jag att du vet hur mkt detta sliter på håret? jag hoppas att du tänker ha en icke djurtestad inpackning i håret mellan varje steg. tänkte du köpa din toning/färg i vanliga matbutiken? tänk på att endast mood inte är testad på djur (så som i princip alla märken på skönhets- och rengöringsprodukter är i mataffären).

• Ssnilsson
    Mineralvatten skrev 2013-07-31 20:57:34 följande:
    jag har gjort detta själv för många år sedan. fick ha i två blekningar på högsta verkningstid efter varandra. sedan den röda färgen på. dock så hoppas jag att du vet hur mkt detta sliter på håret? jag hoppas att du tänker ha en icke djurtestad inpackning i håret mellan varje steg. tänkte du köpa din toning/färg i vanliga matbutiken? tänk på att endast mood inte är testad på djur (så som i princip alla märken på skönhets- och rengöringsprodukter är i mataffären).
    Så du gjorde allt på en och samma dag? Förstod inte riktigt! 
  • Mineralvatten
    Ssnilsson skrev 2013-07-31 21:11:09 följande:
    Så du gjorde allt på en och samma dag? Förstod inte riktigt! 
    ja det gjorde jag. men det tog en hel dag med alla inpackningar mellan stegen inräknat. jag slutade också med att ha i inpackning i ca 2 timmar. det slet oerhört på håret ändå, fick kapa av flera cm.
  • Ssnilsson
    nnicolina skrev 2013-07-31 21:09:32 följande:
    Hur rött vill du ha det? :)
    Jag tänkte ha de lite mörkrött, ungefär som bilden nedanför!

• Thotis90
    Ssnilsson skrev 2013-07-31 20:39:42 följande:
    Gjorde du allt hemma eller hos frisör? Hur länge väntade du mellan blekningarna? 

Jag gjorde allt hemma. Jag väntade två dagar mellan avfärgningen och den första blekningen, en vecka mellan första och andra blekningen och någon enstaka dag mellan andra blekningen och det röda.
  • Thotis90
    Ssnilsson skrev 2013-07-31 21:25:27 följande:
    Jag tänkte ha de lite mörkrött, ungefär som bilden nedanför!

Om du skall ha så mörkt tycker jag nästan att det räcker med avfärgning och en blekning. Jag har ju sån här röd nyans.

• nnicolina

Jag tror däremot att det endast räcker med avfärgning, det var ju en så pass mörk röd färg du vill ha! :)

• umm abdilleh

Köp en röd färg, som ser ut som bilden och färga direkt.på ditt hår...så har jag gjort och fick den färgen på bilden

Svar på tråden Avfärga håret från brunt till rött, hur?!?