• Anonym (Doftmannen)

Ska män ha parfym?

Kvinnor, ska män ha parfym på sig på första dejten och i så fall vad rekommenderar ni för något?

• Svar på tråden Ska män ha parfym?
  • Anonym (:D)

en kille med parfymen "one million" kan jag ba ligga o sniffa på hur länge som helst ;P

Jag (tjej btw) gillar att ha på mig escada parfymer. men dom är rätt söta. kanske inte alla som gillar. annars gillar jag "Gucci Guilty Intense Woman" och armani "Acqua di gioia" ;P

• cazh82

Absolut ska du ha det. Ralph Lauren luktar gott, isåfall den gröna flaskan. Finns i olika färger men just den gröna luktar porr.

Sedan funkar Hugo Boss såklart, säkert kort.

• Anonym (Acqua di gio)

J A! Speciellt Armani parfymen, acqua di gio. Den luktar så gott, inte för starkt heller ;)

• Anonym (Doftmannen)

Jag brukar inte köpa parfym och nu ska jag på en dejt som dök upp lite oplanerat så jag kommer inte ha så mycket tid att gå och leta efter det. Finns det några butikskedjor i halvstora städer där man kan hitta de föreslagna märkena?

• Anonym (Doftmannen)
    Tessasen skrev 2013-07-31 23:18:32 följande:
    Åhléns? Kicks?
    Tack, bara att hoppas att jag inte får någon sorts allergisk reaktion, skulle ju vara snyggt att komma på dejt full med utslag på halsen. Glad
  • Nude

Absolut! En man ska dofta Dior-Homme, eller Carolina Herrera-Chic....oh myyy jag är i himlen! 

• Anonym (känslig)

Är det mig du ska dejta (fast det är det ju inte) så är det bortkastade pengar att köpa en parfym. Däremot oparfymerad tvål, schampo och deo hade gjort ett gott intryck. Jag är nämligen doftöverkänslig.

Om jag ska ge ett mer allmänt råd så är det att inte ha parfymerade hygienprodukter, men en liten mängd av en väl utvald parfym. Inte så det känns på lång väg, bara när man kommer nära.

• Anonym (likadan)
    Anonym (känslig) skrev 2013-08-01 13:31:57 följande:
    Är det mig du ska dejta (fast det är det ju inte) så är det bortkastade pengar att köpa en parfym. Däremot oparfymerad tvål, schampo och deo hade gjort ett gott intryck. Jag är nämligen doftöverkänslig.

Om jag ska ge ett mer allmänt råd så är det att inte ha parfymerade hygienprodukter, men en liten mängd av en väl utvald parfym. Inte så det känns på lång väg, bara när man kommer nära.

Jag är också doftöverkänslig och allergisk mot parfymer. Dejtade en kille med parfym som jag inte var beredd på och vi hade sex. Mådde dåligt i flera dagar efteråt. Fick en allergisk reaktion. Så...alla tjejer gillar inte att män har parfym första dejten. Så ta det lite lugnt med doften, ts.
Svar på tråden Ska män ha parfym?