• Tasha

BF jan-mars 2014, Malmö med omnejd

Hej,

Jag bor också i Malmö. Jag har en dotter född 2010 och väntar nummer två 8/2 2014. 

• Tasha

Hej,

Det går säkert bra Oldie...

Jag har främst varit, och är fortfarande väldigt trött. Nu känner jag mig oftast ok dagtid, men när jag kommer hem efter jobbet är jag helt slut, och somnar ofta tidigt. På sistone har jag känner jag mig ofta övermätt (och lite lätt illamående) efter jag ätit på kvällen även om det inte är så mycket.

Tidigare var jag yr på morgonarna och magen strulade mycket, men det är bättre nu. Jag är tacksam att jag inte är illamående och kräker.... 

Hur har ni det? 

• Tasha

Grattis till pojken Oldie! Och hej EmPe!
    Vi ska också ta reda på om det blir en pojke eller flicka, blir om 4 veckor, längtar...

Jag var på KUB test förra veckan, allt såg bra ut då och risken var låg. I förmiddags var jag på inskrivning, jag går också på Capio Västra Hamnen. 

• Tasha

Ja, min BM sa också att bara vissa fick göra andra UL. 

• Tasha

Jag har definitivt mage redan (är i vecka 15 nu) och det har synts ett tag om jag har tighta kläder. Jag är också rätt smal så det bidrar nog till att det syns lätt. Men som många säger så är det stor skillnad nu andra gången, det syns betydligt tidigare. Jag är också, och var speciellt innan i sommar, svullen.
    Jag började jobba förra veckan och berättade på jobb efter att jag hade gjort KUB-testet i början på veckan. Ganska skönt att inte behöva "smyga" med det.

Jag köpte faktiskt några mamma-jeans när vi var på semester i sommar men jag har inte börjat använda dem ännu, vissa av de andra byxorna funkar fortfarande, ivf med oknäppt knapp :) 

• Tasha

Bara kul med fler Vixen!

Två veckor kvar till RUL här, så det börjar kännas inom lite mer räckhåll.

Jag har definitivt börjat få ont i bäckenet redan, vet inte om det är foglossning men det är det säkert. Som förra gången jag var gravid så ligger även ischias-nerven på ena sidan ikläm så det gör ont i ena rumpan :)
    Jag vill ju gärna hålla igång träningen ett tag till så jag kör på som vanligt men med lite lättare vikter. 

• Tasha

Välkomna Jemaka och AnnJar!

AnnJar: Usch, det låter som en riktig mardrömsupplevelse! Hoppas att allt går bra denna gång! 

• Tasha

Jag har känt bebisen nu sista veckan (v.18), det är mysigt. Går in i vecka 19 idag och har RUL på fredag, så det är inte så många dagar kvar!

Har inte känt mig direkt blödig, men har dock varit rätt lättirriterad emellanåt (a la PMS). 

• Tasha

Allt såg bra ut på RUL vilket är skönt så klart! Och det blir en pojke denna gången.

Själv bor jag i centrum. 

• Tasha

Tack!
    Det blir spännande med en pojke denna gång. Jag hade inga som helst förväntningar denna gången, hade gått bra med både flicka eller pojke (så klart!) men förra gången ville jag gärna ha en flicka vilket vi fick! Det är lite skrämmande hur fort de växer upp bara, hon är 3.5 nu, stora tjejen. 

• Tasha

Ja, det tycker jag låter som en bra ide!

Själv är jag förkyld nu och är rätt krasslig, men i övrigt är det bra. 

Svar på tråden BF jan-mars 2014, Malmö med omnejd