• Mea

BF jan-mars 2014, Malmö med omnejd

Finns här fler i malmöregionen som väntar smått i början av 2014? Tänkte att vi kunde följas åt genom våra graviditeter och sedan även när våra små kommit till världen. Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord. Oro, glädje, funderingar etc. Själv är jag beräknad till 14/2 2014. Har även en dotter född 2012. Hittar ingen liknande tråd men finns det redan får ni gärna tipsa mig.

• Svar på tråden BF jan-mars 2014, Malmö med omnejd
  • EmPe

Det är mitt första. Är också lite nere och bölig fast jag egentligen är glad och lycklig, lite förvirrandeGlad

• AnnJar

Så typiskt det där glada och gråtiga! Känner själv sån lycka av sparkarna, världens bästa lugnande medel när man oroar sig! Kan ligga och bara njuta hur länge som helst.....mycket bus i magen för er?

• Aleathiel

Jag är också sjukt blödig, förra veckan kunde jag verkligen gråta för ingenting. Nu är jag visserligen ganska blödig även om o-gravid, men det var extremt förra veckan. Denna vecka har jag varit lite lugnare.

Jag känner inte bebisen än (v 17 är jag i), eller jag kanske har känt något litet "bubbel" men det kan lika gärna ha varit tarmarna. Har 2½ vecka kvar till RUL, det ska bli riktigt spännande (och lite nervöst).

• AnnJar

Fantastiskt spännande med RUL, dessutom stor skillnad denna gång jämfört med mina två tidigare barn för 9 och 14 år sen..... Så mycket grundligare och finare teknik nu! Själv har jag min första flödesmätning nästa v, (24) nervöst! Kollar flödet i navelsträng eftersom förra barnet dog pga proppar i moderkakan.

• jemaka

Häftigt att man kan kolla sånt som flödet, visste inte det... Hoppas det går bra! Tror förresten vi har bf nära varandra AnnJar... 12/1, men du är väl ca en vecka före?

• Mea

Jag tyckte mig känna bebis redan i v 12.. Känns väldigt tidigt och kanske inbillade jag mig bara..? Men nu i v 18 vet jag att det är bebis.. Förra gången började jag känna i v 17.. Men det är ju inget ovanligt att känna v 20 eller senare heller.. Det kommer snart!

Däremot känner jag inte att jag har tid att "känna efter" denna gången.. Fullt upp med vår 1,5-åring haha..

• Tasha

Jag har känt bebisen nu sista veckan (v.18), det är mysigt. Går in i vecka 19 idag och har RUL på fredag, så det är inte så många dagar kvar!

Har inte känt mig direkt blödig, men har dock varit rätt lättirriterad emellanåt (a la PMS). 

• Mea

Det går fort Tasha! Snart fredag.. Vi är ju lika långt gångna.. Jag får vänta tills nästa torsdag... Men den som väntar på nåt gott....

Svar på tråden BF jan-mars 2014, Malmö med omnejd