• selma111

män som har svårt att hantera självständiga kvinnor

Jag är en ung tjej på 25 som undrar om några andra tjejer på 25-30 år också har varit med om att vissa män verkar ha svårt att hantera "för" självständiga tjejer? Är det något som någon känner igen sig med? 

• Svar på tråden män som har svårt att hantera självständiga kvinnor
  • KristenTjej84

Jo jag har haft att göra med en sån, han hade tyvärr också psykopatiska drag vilket är ett stort no no för mig.

• Feral

Vad innebär en självständig tjej för dig? Jag tycker det är viktigt med ett visst mått av självständighet i en relation men samtidigt är det ju svårt att kommunicera om man är på helt olika plan och vill helt olika saker.

• vansbro

Känner verkligen inte igen det du skriver, de flesta "uppbrott" i min bekantskapskrets har på senare tid skett p.g.a att kvinnan/mannen varit för osjälvständig, slutat umgås med sina vänner, utöva sina hobbies etc,

Alla förhållanden måste naturligtvis ha ett vitt mått av vilja att vara tillsammans men jag tror det är fel att koppla samman behov av ensamhet med att vara självständig.

//Vansbro. 

• Itman

Är 27-årig kille men lägger endå in min åsikt.

Älskar självständiga kvinnor, 

Finns faktiskt inget bättre. Kvinnor som har sitt eget umgänge, sina egna hobbies och inte SMSar stup i kvarten.

Var hittar man sådana som er?

• Anki Vesterlund

Jag är en självständig kvinna. Har mitt eget liv, fixar med min bil själv, ber aldrig killar om hjälp utan anser att själv är bäste dräng. Är det verkligen en turn-on? För jag börjar förstå att det är det. När man slipper få drällevis av sms från tjejen utan själv får ringa första samtalet för dagen för att höra hur jag mår, smsa först.. osv. Eller är jag helt ute och cyklar? Ni killar som gillar oss självständiga tjejer - kan det bli för mycket av det goda?

• paret

Att vara självständig är ingen nackdel, men svårt i många fall.
    Ska man göra det själv eller be om hjälp när det inte funkar, eller fördärva nåt själv när man provar sig fram?

• puss

jag vet att många tjejer håller på att ständigt söka sexuell bekräftelse från andra män och kallar det "självständighet".

Sluta tjafsa din dumma fan.
  • paret
    puss skrev 2013-11-02 17:19:29 följande:
    jag vet att många tjejer håller på att ständigt söka sexuell bekräftelse från andra män och kallar det "självständighet".

Ja, jag tar den man jag vill är inte självständighet på det viset, du har helt rätt
  • nightime
    Anki Vesterlund skrev 2013-10-31 18:02:15 följande:
    Jag är en självständig kvinna. Har mitt eget liv, fixar med min bil själv, ber aldrig killar om hjälp utan anser att själv är bäste dräng. Är det verkligen en turn-on? För jag börjar förstå att det är det. När man slipper få drällevis av sms från tjejen utan själv får ringa första samtalet för dagen för att höra hur jag mår, smsa först.. osv. Eller är jag helt ute och cyklar? Ni killar som gillar oss självständiga tjejer - kan det bli för mycket av det goda?
    Vissa män kan nog uppfatta en självsäker och självständig kvinna som något skrämmande då de vet att hon förmodligen kommer gå vidare med livet och lämna dem om hon inte finner tillfredsställelse i den nuvarande situationen. Är det en turn-on? Ja det är det, om man som kille är smart och självsäker nog att hantera det.

Vad det gäller" för mycket av det goda" så gäller det att man har en ömsesidig förståelse för varandras behov. Var den gränsen går är helt individuellt.
  • monty

Jag kan endast utgå från mig själv här:

Personligen finner jag självständiga och starka kvinnor som väldigt attraktiva. Så här resonerar jag:

Jag vet att kvinnan kommer säga och berätta för mig vad hon tycker. Det underlättar dumma missförstånd och oklarheter.

Jag vet att kvinnan kommer att vilja leva i en jämlik relation. Detta underlättar oftast i långa loppet till en bättre situation för båda.

Jag vet att hon inte är beroende av mig, varken ekonomiskt eller mentalt.

Jag vet att hon kommer vara intelligent och kunnig, det är en person jag kan prata med på alla sätt och oftast är det dessa kvinnor jag lär mig mest av.

Tyvärr håller många kvinnor sig tillbaka.

• smys

Det är ju otroligt komplext att analysera utifrån en enstaka observationspunkt. Självständiga kvinnor/män kan ju antingen vilja ha självständiga partners eller ha någon som är beroende av dem. Som lite osäker person som söker trygghet söker man sig kanske till någon som inte är alltför utåtriktad eller så vill man ha någon som kan vara en stöttepelare i vardagen.

Jag tänker mig att man gärna vill att komplettera varandra. Då får man utgå från personlighet och önskvärd relation. Om jag söker någon som jag vill bekräftar mig och mina kunskaper så letar ju inte jag efter en självständig karriärkvinna eller vice versa.

Men historiskt sett har väl starka kvinnor varit färre och då mer ensamvargar. Många män har säkert svårt med det. Men de männen sitter inte på familjeliv om jag får slänga mig med en gissning.

Svar på tråden män som har svårt att hantera självständiga kvinnor