• Rosalie01

18 dagar kvar till BF, någon som ska ha i augusti som vill följas åt ?:)

Idag är det 18 daar till bf för bebis. Är så super spänd och nervös o lycklig. Allt i en veva. Är verkligen glad. Någon mer med bf i augusti?:)

• Svar på tråden 18 dagar kvar till BF, någon som ska ha i augusti som vill följas åt ?:)
  • Rosalie01

Hur känns de för dig, hur har graviditeten varit ?:) va kommer de sig att du har planerat snitt ? (Om du vill berätta de såklart.) jag tänkte på de ett tag för va rädd att bebisen skulle vara jätte stor, men efter att kurvan lugnade ner sig o jag pratat med barnmorskan så ändrade jag mig. Men har full förståelse för dom som gör det, givetvis. Och man kan aldrig veta förs än i sista stund om man kommer behöva de i slutändan ändå. :)

• Maghnolia

jag har 25 dagar kvar till beräcknat bf... just nu har ja massa sammandragningar och mår riktigt risigt. har vart från och till hela dagen. hur går de för er andra?

• Nhenneh

Hej hej! Jag har beräknat bf 23 aug med andra barnet! Är det era första ni väntar?
    Jag har oxå haft massor av sammandragningar av o till senaste månaden men dom två sista dagarna har jag haft som mensvärk nästan hela tiden!

• Rosalie01
    Maghnolia skrev 2013-08-02 21:09:10 följande:
    jag har 25 dagar kvar till beräcknat bf... just nu har ja massa sammandragningar och mår riktigt risigt. har vart från och till hela dagen. hur går de för er andra?

Hej hej. De går bra. Är trött o sammandragningar då o då. Slemproppen lossnar i omgångar för mig varje dag. Dock så var den blodblandad för några dagar sedan så kanske de är nära nu, de märker jag.. Hehe 15 dar kvar till bf.:)
  • Rosalie01
    Nhenneh skrev 2013-08-03 00:36:16 följande:
    Hej hej! Jag har beräknat bf 23 aug med andra barnet! Är det era första ni väntar? Jag har oxå haft massor av sammandragningar av o till senaste månaden men dom två sista dagarna har jag haft som mensvärk nästan hela tiden!

Ne, det är mitt 2a barn jag väntar oxå. :)
  • Nhenneh

Spännande :) förra gången när den släppte så startade värkarna efter typ 8 timmar, har nånstans ritat upp att det ska hända lika denna gång, aldrig tänkt att den kan lossna lite i taget! enkelriktad man e haha!
    Hur gammal e syskonet? Min Flicka fyller fyra strax!

• Rosalie01
    Nhenneh skrev 2013-08-03 12:13:58 följande:
    Spännande :) förra gången när den släppte så startade värkarna efter typ 8 timmar, har nånstans ritat upp att det ska hända lika denna gång, aldrig tänkt att den kan lossna lite i taget! enkelriktad man e haha! Hur gammal e syskonet? Min Flicka fyller fyra strax!

Ja, jag märkte inte ens av den första graviditeten. Denna gången har min graviditet verkligen varit annorlunda från första. Men man säger ju att " ingen graviditet är den andra lik." Och de har jag märkt haha. Min pojke blev 4 i juli. :)
  • Zayco
    Rosalie01 skrev 2013-08-01 17:24:34 följande:
    Hur känns de för dig, hur har graviditeten varit ?:) va kommer de sig att du har planerat snitt ? (Om du vill berätta de såklart.) jag tänkte på de ett tag för va rädd att bebisen skulle vara jätte stor, men efter att kurvan lugnade ner sig o jag pratat med barnmorskan så ändrade jag mig. Men har full förståelse för dom som gör det, givetvis. Och man kan aldrig veta förs än i sista stund om man kommer behöva de i slutändan ändå. :)
    Det känns bra! Kom precis hem från sjukhuset, blev inlagd igår för att jag hade regelbundna värkar men nu har dom lagt sig idag så bebis kanske kommer tidigare  

Jag har planerat snitt pga förlossningsrädsla så det har varit mitt egna val Ja absolut, de kommer nog gå bra för dig ska du se! Kroppen är så pass anpassningsbar  

Hur mår du själv? Har du haft några känningar?  
  • Rosalie01
    Zayco skrev 2013-08-03 12:22:47 följande:
    Det känns bra! Kom precis hem från sjukhuset, blev inlagd igår för att jag hade regelbundna värkar men nu har dom lagt sig idag så bebis kanske kommer tidigare   Jag har planerat snitt pga förlossningsrädsla så det har varit mitt egna val Ja absolut, de kommer nog gå bra för dig ska du se! Kroppen är så pass anpassningsbar   Hur mår du själv? Har du haft några känningar?  

Okej, ja då kanske den kommer tidigare då. men hur gör man då om man har planerat snitt? gör dom de ändå då eller får man försöka föda vaginalt då ?:) Ja, det har jag allt haft, men dom har avtagit efter en stund så de har ju gått upp o ner med det. Börjar bara bli så tungt nu så vill bara ha ut den lille/lilla snart. Man räknas ju som "färdig" nu i v 38 ändå. Så de får gärna sätta igång för mig snart hehe. Men får se hur länge bebis har tänkt stanna inne. Det är ju ganska så häftigt att de kan hända vilken dag som helst nu egentligen. Imorgon eller kväll eller om några veckor, man har ju ingen aning. :)
Svar på tråden 18 dagar kvar till BF, någon som ska ha i augusti som vill följas åt ?:)