• Mr Pink

Vad skulle du gjort om du är 30 men ser ut som 18?

Det är inte alla förunnat att se yngre ut än vad man är. Frågan kvarstår dock, vad göra? Ragga fjortisar nere i centrumet, infiltrera ungdomsgäng eller gå med i scouterna på nytt?

Who wants to be mr pink?
  • Svar på tråden Vad skulle du gjort om du är 30 men ser ut som 18?
  • roffe
    Skarpa skrev 2013-08-10 00:54:18 följande:
    Been there, done that, visat leg på systemet. Det är väl typ det enda. Och haft roligt åt andra människor som inte riktigt fått ihop mina livserfarenheter med den ålder som de trodde att jag hade
    Haha jo jag har ju bara haft snart 11 år på mig efter studenten att flytta runt, jobba med olika saker osv =) Många tror inte att man t ex är kapabel till att veta vad ansvar innebär, bara för man har ett oskyldigt utseende. Eller att man har tillfälliga sexuella förbindelser "va, du som ser så snäll ut?!". Eh ja jag ser så ut men nog fan har jag ett liv precis som alla andra :P
  • roffe
    SweeneyTodd skrev 2013-08-10 00:57:06 följande:
    Patetisk tråd. Massa gamlingar som tror att de är något.
    Akta dig, vi kanske umgås i dina kretsar xD
  • brainpick
    Man är knappast gamling om man är 30. Har själv aldrig  blivit tagen för "gamling" trots att jag passerat 30-strecket. Det beror helt på hur man lever.
  • Mr Pink
    Eller en tråd som hyllar "an ever hard rocking amigo", bortsett ifrån andras sketna skenheliga orsaker tilla att kalla män för smygbögar. Växte du upp i djursholm eller var du för dum för att förstå priset din farsa lånat för att ha råd med båten?
    Who wants to be Mr Pink?
  • Jennie 455

Hm, jag är 25 och ser ut som fjorton. Kommer inte in på Systemet utan att visa leg i dörren. DET är inte kul!

• snedtak

Att visa leg på systemet eller när man köpet energidryck kan säkert vara irriterande, men i det stora hela spelar det inte så stor roll. Den allra största nackdelen är i jobbsammanhang. Det är inte särskilt roligt att hela tiden antas vara en praktikant eller att man har något skitjobb pga att pappa jobbar på företaget när man ar 5 års högskoleutbildning. Man måste hela tiden presentera sig först, med titel så att man faktiskt tas på allvar när man träffar nya kunder eller medarbetare.

• anibananiii

Det roliga är att alla kvinnor som är 30 tror att de ser yngre ut än vad dom är men det gör dom inte. Inte ens dom som får visa leg ibland.

• Lillan05

Jag är 30 år men de flesta tror att jag är tonåring eller i alla fall 10 år yngre än vad jag är. På systemet är jag aldrig för jag dricker inte alkohol men har fått visa leg när jag köpt lotter, ipren. Flera gånger har folk frågat vad jag går för linje på gymnasiet. Gillar att se yngre ut men nackdelen är när folk bemöter mig som en tonåring istället för en vuxen kvinna. Var inte så roligt när jag var nästan 20 och nån trodde jag var 12 år. Jag föredra äldre män, min fästman fyller snart 36.

• anibananiii
    Lillan05 skrev 2013-09-20 18:59:23 följande:
    Jag är 30 år men de flesta tror att jag är tonåring eller i alla fall 10 år yngre än vad jag är. På systemet är jag aldrig för jag dricker inte alkohol men har fått visa leg när jag köpt lotter, ipren. Flera gånger har folk frågat vad jag går för linje på gymnasiet. Gillar att se yngre ut men nackdelen är när folk bemöter mig som en tonåring istället för en vuxen kvinna. Var inte så roligt när jag var nästan 20 och nån trodde jag var 12 år. Jag föredra äldre män, min fästman fyller snart 36.
    Ni ser. Och jag tror att de som sagt så är gamla gubbar som är halvblinda eller bara vill smöra eller så beror det bara på att svenska spel och systemet osv måste vara stenhårda med legkontroll annars kan då få sparken.
    Eller lägg upp en bild? Jag slår vad om att du ser ut som din ålder. Minst.

• soetnoet

Jag är 20 och folk frågar fortfarande vad jag ska välja för linje på gymnasiet. Kul.

Svar på tråden Vad skulle du gjort om du är 30 men ser ut som 18?