Tugga med öppen mun
Som ni säkert förstår av överskriften så irriterar jag mig (& blir äcklad) av folk som äter & tuggar mat/dessert/godis m.m med öppen mun! Det kanske låter väldigt larvigt, men så e de. Nackdelen med det hela e att min man är en av dom som tillhör den gruppen som alltid tuggar med munnen öppen. Jag har bett honom (sedan flera flera år tillbaka) att tugga med stängd mun, dom första åren blev han då bara tjurig. Lite längre fram (efter en del tjat) så skyllde han på att det är godare att tugga med öppen mun! Och i dagsläget när jag ber honom så tuggar han faktiskt med stängd mun men dock bara i någon minut för att sedan återgå till att tugga med öppen mun. (Det ska tilläggas också att jag inte säger åt honom varje gång vi äter, bara just p.g.a att jag inte vill tjata. Jag tycker att han borde ha förstått redan, efter att få ha hört de ganska ofta i flera år) Vad ska jag göra? Jag vill ju inte hålla på o tjata hela tiden. Och jag vill ju inte behöva byta rum eller dra på musik varje gång vi ska äta.