• Jessica84

Tugga med öppen mun

Som ni säkert förstår av överskriften så irriterar jag mig (& blir äcklad) av folk som äter & tuggar mat/dessert/godis m.m med öppen mun! Det kanske låter väldigt larvigt, men så e de. Nackdelen med det hela e att min man är en av dom som tillhör den gruppen som alltid tuggar med munnen öppen. Jag har bett honom (sedan flera flera år tillbaka) att tugga med stängd mun, dom första åren blev han då bara tjurig. Lite längre fram (efter en del tjat) så skyllde han på att det är godare att tugga med öppen mun! Och i dagsläget när jag ber honom så tuggar han faktiskt med stängd mun men dock bara i någon minut för att sedan återgå till att tugga med öppen mun. (Det ska tilläggas också att jag inte säger åt honom varje gång vi äter, bara just p.g.a att jag inte vill tjata. Jag tycker att han borde ha förstått redan, efter att få ha hört de ganska ofta i flera år) Vad ska jag göra? Jag vill ju inte hålla på o tjata hela tiden. Och jag vill ju inte behöva byta rum eller dra på musik varje gång vi ska äta.

• Svar på tråden Tugga med öppen mun
  • Yas

Hatar det också! Skrikandes
    Ljudet kan man ju inte göra så mycket åt, men sätt dig brevid honom istället för framför så slipper du se det i alla fall. 

• z0rro

Ja usch och fyfaaan för folk som tuggar smaskar. Det värsta är väl när någon sitter på bussen och smaskar och smäller med tuggummit och verkligen rullar det i munnen. Nej fyfan jag blir irriterad bara jag tänker på det haha!
    Min pappa smaskar tuggummi fast hans mun är stängd.
    När min pojkvän äter i rummet och jag sover kan jag vakna av att han smaskar och få värsta dampet och går och slänger det han äter! Har gjort samma som dig, tjatat och tjatat. Men dom verkar vara såna i hans familj som smaskar, hans syster är ju som tuggummi exemplet, man vill helst inte sitta bredvid henne i bilen och höra hennes smaskande i örat :(

• dennis02

Har en gammal kompis som tuggar med öppen mun och dessutom pratar medans han äter. Han låter som en bortskämd unge som inte lärt sig att man ska hålla käften stängd när man äter, och ändå är han 48 år gammal!

Irriterar mig något fruktansvärt på det. Nästan så man vill ge han en rak höger så han fattar hur vidrig han är.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Johan70

Finns det verkligen vuxna som fortfarande inte har lärt sig att äta med stängd mun? Det lärde jag mig när jag var fyra år eller nå't.

• Ounn

Ett fruktansvärt bordsskick som kan få mig att helt tappa aptiten. Kommer aldrig förstå mig på vuxna som inte klarar av vanligt bordsskick, herregud, hur svårt kan det vara?

• Eisa

Känner med dig TS. Det verkar inte gå att ändra dem heller. De verkar helt respektlösa som glömmer efter 1 minut. Jag har en väldigt nära vän som är lika som din man och jag äter inte längre i samma rum som honom. Har han lärt sig för det? Nej. Men jag sipper lida åtminstone. Det här är en intelligent människa annars.

• Zakuro

Jag hatar också när folk tuggar med öppen mun!
    Det är så in i helvetes äckligt!
    Jag tappar matlusten och mår rent av illa av det.

Svar på tråden Tugga med öppen mun