• star67

Liseberg eller skara sommarland?

vi funderar på att åka med barnen både till Liseberg och skara, men nu undrar var blir bättre att åka med barnen nu på lördag ? vad tycker ni det är fin väder på både ställe.

• Svar på tråden Liseberg eller skara sommarland?
  • Smulan 89

Det beror lite på vad man vill göra. Jag har alltid tyckt att Liseberg var roligast när jag växte upp (är 24 år nu). Skara var mååånga år sen jag var på nu, men minns nästan bara att man kunde bada där. Vill man bada, så är Skara bättre, men är man ute efter att åka attraktioner, så är ju Liseberg bäst. Beror lite på hur gamla barnen är också.

• Pandamamma79

På Liseberg finns nu också kaninlandet. Helt nytt, speciellt för barn. Det är så väldigt bra och roligt för barn. Nya karuseller och aktiviteter för barn. Musik, föreställningar etc.

• Tirem

Två vuxna och tre ej simkunniga barn? Få hade jag valt Liseberg!

• glassen

När barnen är så små hade jag valt Skara sommarland. Tycker att det finns mer för mindre barn där än på Liseberg. Mina barn är 4 och 6,5 år och vi var på Liseberg för första gången i år, men det fanns inte mycket för 4-åringen och till de barnanpassade attraktionerna var det sjukt långa köer. 
    På Skara sommarland är vi varje år och i år hade de jättekul båda två. Tycker de har bara åkattraktioner för barn också om man jämför med andra sommarland som vi besökt.

• IsDimma

Den här lördagen hade jag lätt valt skara sommarland. Det ska bli 30 grader och strålande sol i Göteborg imorgon och Liseberg då är inte kul! Sen ska det åska på eftermiddagen. Så jag röstar för skara om ni fortfarande tvekar.
    Vi var på Liseberg idag och det var varmt redan idag med 24 grader och molnigt.

• star67

japp vi har bestämd för skara först för att det blir för varmt på Liseberg 2 såg att sommarland blir bara till kl 17:00 efter den 10/08 och inte säkert att det blir fint innan!Obestämd  på Liseberg vi kan ändå åka även på september tänkte jag.

Svar på tråden Liseberg eller skara sommarland?