Ersättning på sjukhuset?
Om det redan innan förossningen är bestämt att man inte ska amma
pga vissa orsaker som jag ej kommer att gå in på ska man då ha med egen ersättning
och flaska till sjukhuset eller får man det där?
Om det redan innan förossningen är bestämt att man inte ska amma
pga vissa orsaker som jag ej kommer att gå in på ska man då ha med egen ersättning
och flaska till sjukhuset eller får man det där?
västerås bb har iaf fri tillgång till ersättning och blöjor :))
jag försökte amma nu senast med vårt 3e barn men det gjorde så inihelvete ont att jag bara inte stod ut. hon sög blåsor på två sekunder, knasig sugteknik hade hon!
hon vägde 4650gr, född 1dag före bf.
så 3h efter ankomsten kom de med ersättning, och kollade även hennes blodsocker väldigt ofta det första dygnet pga hennes storlek då. :)
På två BB i Stockholm har vi fått allt till bebis utan problem. Första barnet ammades men fick ändå ersättning i kopp på BB också. Andra barnet fick ersättning från dag 1. Kom en månad tidigt och fick redan på Neo via en PEG första dygnet.
Det ska finnas ersättning på BB-avd. Två av mina barn har fått ersättning på BB, den sista var det bestämt sen innan att jag inte skulle amma. Bm hade skrivit det i journalen och det var inga problem alls på BB. Personalen visade var det fanns ersättning, flaska och micro samt var man skulle ställa flaskan efteråt, och talade om hur mycket och hur ofta barnet skulle äta.
Inte heller alla friska barn klarar sig till mjölken rinner till. Det kan ha med enbart vikten att göra. Alla har heller inte rätt sugteknik och kan behöva koppmatas.
Min pojke fick flaska forsta dygnet da jag hade diabetes och det paverkade hans blodsocker. Under tiden paborjade vi amningen och la av med flaskan nar vi kom hem.
...och givetvis var hon ju inte fullgången och fullt frisk (hon föddes en månad tidigt), men faktum kvarstår ju att många barn behöver tillmatas och att det därför finns tillgängligt där.
Konstigt om bb inte hade ersättning. Jag har diabetes och då riskerar bebis få låg blodsocker. Han fick koppmatas 4 dagar samtidigt som vi fick igång amningen. Sedan den 5 dagen fungerade amning och få la vi ner ersättningen.