Inlägg från: LillGris |Visa alla inlägg
  • LillGris

Färga håret blont

Mineralvatten skrev 2013-08-04 11:23:06 följande:
    jag tycker inta att man ska göra reklam för djurtestade produkter! de enda hårfärgerna och blekning som inte är djurtestat är från mood, och de enda som jag vet om som inte testar på djur inom schampo och balsam är barnängen och gunry. men vill man använda djurtestade produkter så får de stå för en själv, jag själv har inte samvete för det.

Men nu frågade ju ts efter tips på saker som fungerar, och de produkterna fungerar - sedan får ju ts ta ställning till om hon vill använda djurtestade produkter eller ej.
  • LillGris

Vad jag har lärt mig (learning by doing) är att man aldrig ska bleka håret och tro att det blir snyggt. Man ska alltid lägga i en blond toning som sista grej. Är håret gult/orange är askblonda färger toppen.

• LillGris
    Mineralvatten skrev 2013-08-04 11:39:31 följande:
    jo det är sant, men de flesta vet inte om att alla produkter utom gunry, barnängen, weleda osv är djurtestat.

eller så kanske de inte vill kolla upp det?

jaja det är en diskussion för en annan tråd =), tycker bara att man ska vara medveten om man väljer djurtestade produkter att de är just djurtestade. en liten parantes bara är att det inom eu är förbjudet att testa på djur, men företag som tidigare gjort det kan få dispens.

Det är sant! Tyvärr är det väl så att kollar man inte upp om det är djurtestat så bryr man sig inte om det är det eller ej.. Det är därför jag gillar manic panics toningar, de är helt veganska. Jag vet dock inte om deras blekmedel är djurtestat, men det vore ju konstigt eftersom de satsat hårt på sina djurvänliga produkter. HELT ot så önskar jag att body shop skulle börja med hårfärger..
  • LillGris
    Mineralvatten skrev 2013-08-04 11:45:21 följande:
    ja det borde dom =.

Jag tonar hos friösren, ska faktiskt göra det imorgon, tona och klippa.

jag är väldigt duktig, ekonomisk osv på alling annat så någon ting kan man väl få unna sig ;)

gör mina naglar själv (dock inte med gele/akryl osv), är aldrig ute och festar, undviker att fika ute eftersom det är så dyrt osv osv osv.

så någonting ska man väl få göra som är bara till för att unna sig tkr jag haha.

Helt sant! Jag fixar håret hemma men unnar mig massage en gång i månaden ;)
Svar på tråden Färga håret blont