• Anonym (TS)

Olagliga saker

Om du skulle få chansen att göra olagliga saker och tjäna en hel del, skulle du ta den då? Förklara gärna varför du skulle kunna tänka dig det och varför du inte skulle kunna tänka dig det.
    Jag valde att lägga det här så att man får chansen att vara anonym om man skulle vilja det.

• Svar på tråden Olagliga saker
  • Zuzanne

Nej skulle aldrig att få för mig att göra olagliga handlingar. Orsaken till detta är att kriminalitet är så jäkla losigt och töntigt och fel. Det är kriminellt av en orsak. är jag missnöjd med att lagen klassificerar någonting som olagligt får jag ta till lagliga och demokratiska metoder för att ändra på det.

• Anonym (TS)
    Zuzanne skrev 2013-08-02 13:58:02 följande:
    Nej skulle aldrig att få för mig att göra olagliga handlingar. Orsaken till detta är att kriminalitet är så jäkla losigt och töntigt och fel. Det är kriminellt av en orsak. är jag missnöjd med att lagen klassificerar någonting som olagligt får jag ta till lagliga och demokratiska metoder för att ändra på det.
    Följer du lagen jämt eller bryter du nå lagar nån gång?
  • Fantasilös

Ja det skulle jag nog kunna göra. Dels för att det är snabba pengar och dels för att man får en större kick av det än vanliga arbeten.

• Anonym (TS)
    Fantasilös skrev 2013-08-02 14:12:30 följande:
    Ja det skulle jag nog kunna göra. Dels för att det är snabba pengar och dels för att man får en större kick av det än vanliga arbeten.
    Vad skulle du kunna tänka dig att göra för olagliga saker och vad kan du absolut inte tänka dig?
  • Waldo

Skulle jag säkert kunna göra beroende på vad det är.

Jag menar jag gör ofta olagliga saker, som kör för fort osv
    Man får vara bra jävla helig om man påstår att man aldrig bryter mot lagen

• Glesmustaschio
    Anonym (TS) skrev 2013-08-02 13:47:41 följande:
    Om du skulle få chansen att göra olagliga saker och tjäna en hel del, skulle du ta den då? Förklara gärna varför du skulle kunna tänka dig det och varför du inte skulle kunna tänka dig det.
    Jag valde att lägga det här så att man får chansen att vara anonym om man skulle vilja det.
    Jag skulle kunna tänka mig att göra olagliga saker för (eller utan) ersättning salänge de är moraliskt försvarbara, enligt min egna moraliska karta förstas.

Sadant jag skulle kunna tänka mig att göra är t.ex. "pedo-bait", t.ex. att jag skulle utge mig för att vara minderarig och lura till mig pedofiler och pa nagot sätt sätta dit dem.
    Det är ju olagligt att uppmana till brott, och det är ganska enkelt att uppmana till brott enligt lagen.
    Tänk dig att hitta en pedofil som kankse till och med utnyttjar sitt eget barn, men lagen star ofta ivägen för att man ska kunna  ta fast dem. Det finns en massa svin, och inte tillräkligt manga lagens väktare att skydda de utsatta.
    Detta skulle jag göra med eller utan lön under förutsätning att jag inte riskerar att själv aka dit. Det brukar väl vara förutsättningen?

Jag skulle inte sälja droger, mörda nagon eller scamma nagon pa internet. Det är inte särskilt snällt. 
  • Zuzanne
    Anonym (TS) skrev 2013-08-02 14:03:49 följande:
    Följer du lagen jämt eller bryter du nå lagar nån gång?

Bryter inga lagar. Innan när jag var omyndig så hade jag snattat en gång (pga min bror) och laddat ner film/musik illegalt. Visste inte om att det var olagligt då min bror installerade massa program. Sedan jag fick veta att det är olagligt har jag inte gjort det.
  • Fantasilös

Ts: sälja droger, alkohol mm rån, inbrott om det inte är för komplicerat. Men skulle inte kunna mörda, misshandla eller kidnappa någon. Om det inte var någon som gjort något mot mina barn etc. Men det hade jag gjort utan att få betalt.

• Anonym (Normal?)

Jag tror att dom flesta inklusive mej själv ärberedda att gå väldigt långt för pengar. Det handlar bara om rätt pris. Till rätt pris går dom flesta att köpa. Mörda någon för 100k, aldrig. För 20mk? Skulle faktiskt tro det.

• Glesmustaschio
    Anonym (Normal?) skrev 2013-08-12 23:40:57 följande:
    Jag tror att dom flesta inklusive mej själv ärberedda att gå väldigt långt för pengar. Det handlar bara om rätt pris. Till rätt pris går dom flesta att köpa. Mörda någon för 100k, aldrig. För 20mk? Skulle faktiskt tro det.
    Jag maste faktiskt säga att jag aldrig skulle kunna mörda en oskyldig människa, oavsett pris. Hade de däremot gjort nagonting fruktansvärt och kommit undan rättvisan skulle det vara en helt annan sak.

Sedan är jag medveten om att det blir lite motsägelsefullt om man tittar till ytan, indirekt är ju de flesta skyldiga till att folk dör genom att inte göra mer för att hjälpa folk i nöd. Men för mig känns det pa nagot sätt värre att da det där aktiva beslutet och avsluta nagons liv för ett pris.
    Om jag inte hade behövt se det, kanske, eftersom jag kunde se det som "svinn" med tanke pa alla som dör lite varstans. Men hade jag behövt göra det själv skulle jag avsta även fran 100 miljoner, det gar bara inte och egentligen är jag väl glad över det.
    Skulle jag dessutom fa veta detaljer om personen som skulle dö för de där 100 miljonerna blir det "pa riktigt" och personen far ett personligt värde, sa da skulle jag inte heller kunna göra det.

Det kan kännas naturligt för de flesta att tacka ja till en stor summa pengar även av "osjälviska" skäl, om man t.ex. mördar en person och far de där 20 miljonerna skulle man kunna rädda ett större antal människor fran svält.
    Det är liknande med folk som skulle offra en fotgängare för att rädda 20 passagerare pa en buss.
    Pa nagot sätt tänker jag inte pa det sättet, utan jag ser det som att nagonting händer, det är naturens gang, men jag känner inte att jag har "rätten" att ändra naturens gang med ett beslut som tar livet av en annan människa, även om 20 personer skulle räddas av detta.

Mvh. 
  • Petrol

Det beror på vad saken gäller, rent generellt har  jag inga betänkligheter att bryta mot lagen, däremot bryter jag inte mot min moral.

• Glesmustaschio
    Petrol skrev 2013-08-13 01:16:38 följande:
    Det beror på vad saken gäller, rent generellt har  jag inga betänkligheter att bryta mot lagen, däremot bryter jag inte mot min moral.
    Bra sammanfattning.
  • Anonym (ja)
    Anonym (TS) skrev 2013-08-02 13:47:41 följande:
    Ja det hade jag nog.
    Just nu känner jag att jag verkligen behöver en stor summa pengar, hade suttit så bra med typ 50 000 nu så att jag kan göra klart ett rum här hemma och lite annat. Hade kunnat göra något för svarta pengar. Men absolut inte smuggla eller något sånt riskfullt då jag har familj

• Göteborgskillen2101

Ja, :P Laddar ner filmer varje dag så redan där är jag la kriminell

• Anonym (Payday)

Det skulle jag kunna tänka mig att göra , men jag skulle inte utför våld emot något . Utan en mycket bra planerat digitalt stött emot en bank , där man kunde komma över en mycket stor summa pengar . Som sedan delades upp och spreds ut så att det till slut inte gick att spåra ,för att se hamna på ett hemligt konto . Sedan kunde jag leva utan stress resten av livet och investera pengar in något som gav mig god avkastning och jag kunde tvätta dom så att de blev lagliga. Så jag inte behöva smyga med dom :)

• Choco

Nix. Vill tjäna pengar på den vanliga hederliga sättet, dvs gå upp på tok för tidigt, pendla fram och tillbaks, jobba 8 - 17 och bli galen när fakturorna inte stämmer... :-P

Svar på tråden Olagliga saker