• pinky m

Ingen förskoleplats, vad finns det för alternativ (Bromma, Kungsholmen)

Hej alla Har önskat förskoleplats till vår dotter fr.o.m. Oktober 2013, men just nu ser det inte bra ut (har köplats 16 o 23, och då har förskolorna endast 25 resp 32 platser). Har även lagt dottern i kö hos en massa privata förskolor, men det ser inte så ljust ut på det område heller.. Så just nu behöver jag hjälp med att hitta andra lösningar. Vad finns det för andra lösningar? Har även funderat på dagmamma, hur fungerar det? Antar att det är flera som varit i samma situation och vill gärna höra om hur ni har löst det?

• Svar på tråden Ingen förskoleplats, vad finns det för alternativ (Bromma, Kungsholmen)
  • alynda

Vi hade liknande kösiffror men fick ändå plats på vårt 1:a handsval i Bromma nån vecka innan start. kan nog vara knepigare i innerstan . Familjedaghem/dagmamma är jag personligen lite skeptisk till eftersom jag ofta ser ett gäng dagmammor m barn här ikring och ett par av dem verkar verkligen inte särskilt snälla mot barnen. Hos en dagmamma finns ju ingen annan för barnet att ty sig till om dagmamman inte är så bra eller om kemin inte stämmer,, till skillnad från förskolan där det finns flera personer.

• Brommakrokodilen

Hej, Ville bara informera att det finns några lediga platser kvar på Krokodilens montessoriförskola i Bromma ( Nockeby). Välkommen på ett besök! Intresseanmälan kan göras via förskolans webbsida, www.brommakrokodilen.se.

Svar på tråden Ingen förskoleplats, vad finns det för alternativ (Bromma, Kungsholmen)