• Anonym (Onormalt?)

Ljust bajs och mörkt kiss

Magen var svullen en bra tid och nu i ungefär 10-15 dagar så jag har bajsat väldigt ljust. En vit/grå färg ibland och åt det gul/gråare ljusare hållet ibland, kan se lite läskigt ut. 
    Jag känner även att det trycker på när jag kissar, kisset är nästan alltid mörkt (om jag inte druckit extrema mängder vatten) och jag känner att det fortfarande finns kiss kvar när jag är färdig. Ibland kan det svida lite när jag kissar också. Har inte haft mens på ett halvår heller. 

Kan dom här sakerna hänga ihop? och har ni någon aning  varför det blivit så?  kanske äter jag fel mat..  eller rör mig för lite.. hm. 

• Svar på tråden Ljust bajs och mörkt kiss
  • Anonym (Onormalt?)
    Aileen Allannah skrev 2013-08-02 22:41:39 följande:
    ...eller så vänder du dig till vårdcentralen eftersom det kan bero på leverpåverkan.
    Jag läste det någonstans, men vadå för lever påverkan? Förstår inte riktigt, vart ligger faran i det? 
    När jag var tonåring så missbrukade jag lte för mycket värktabletter, kan det ha med det att göra? 
  • Anonym (sök hjälp)

Ljust bajs och mörkt kiss skall du söka läkare för. Det kan vara stopp i gallgångarna av någon orsak, eller leversjukdom. Man behöver antagligen ta blodprover och sannolikt röntgen eller ultraljud av magen.
    Ring din vårdcentral redan imorgon.

• Anonym (Onormalt?)
    Lajkie skrev 2013-08-02 22:42:50 följande:
    Har du ont på höger sida?
    Nej jag har ju inte det, har bara ont i magen innan tarmtömming. 
  • Bigarreaux

Marsch iväg till Vårdcentralen, mörk urin och ljus/grå/vit avföring i kombination är tydliga tecken på att det är vaj i maskineriet.

• Anonym (Onormalt?)
    Anonym (sök hjälp) skrev 2013-08-02 22:44:58 följande:
    Ljust bajs och mörkt kiss skall du söka läkare för. Det kan vara stopp i gallgångarna av någon orsak, eller leversjukdom. Man behöver antagligen ta blodprover och sannolikt röntgen eller ultraljud av magen.
    Ring din vårdcentral redan imorgon.
    Stopp i gallgångarna? Vad finns det för mer symptom på det? 
  • Anonym (sök hjälp)
    Anonym (Onormalt?) skrev 2013-08-02 22:46:15 följande:
    Stopp i gallgångarna? Vad finns det för mer symptom på det? 
    Man kan ha ont eller feber, men behöver inte känna någonting.
    Du skall i alla fall söka hjälp fort! I värsta fall kan ett stopp leda till tex inflammation i bukspottkörteln, eller allvarlig leverpåverkan.
    Det finns också annat som ger ljus avföring och mörk urin, som gulsot, eller i allra värsta fall en tumör.
  • Anonym (sök hjälp)
    Anonym (Onormalt?) skrev 2013-08-02 22:44:25 följande:
    Jag läste det någonstans, men vadå för lever påverkan? Förstår inte riktigt, vart ligger faran i det? 
    När jag var tonåring så missbrukade jag lte för mycket värktabletter, kan det ha med det att göra? 
    Nej, det borde inte vara orsaken.

Hur som helst, så behöver du inte leta orsaker eller fler symtom. De du har är fullt tillräckliga att söka läkare för. Detta är något som måste kollas upp.
  • sär skriven

Hur ser hud och ögonvitor ut? Några tecken på att du gulnar?

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
Svar på tråden Ljust bajs och mörkt kiss