• Anonym (Onormalt?)

Ljust bajs och mörkt kiss

Magen var svullen en bra tid och nu i ungefär 10-15 dagar så jag har bajsat väldigt ljust. En vit/grå färg ibland och åt det gul/gråare ljusare hållet ibland, kan se lite läskigt ut. 
    Jag känner även att det trycker på när jag kissar, kisset är nästan alltid mörkt (om jag inte druckit extrema mängder vatten) och jag känner att det fortfarande finns kiss kvar när jag är färdig. Ibland kan det svida lite när jag kissar också. Har inte haft mens på ett halvår heller. 

Kan dom här sakerna hänga ihop? och har ni någon aning  varför det blivit så?  kanske äter jag fel mat..  eller rör mig för lite.. hm. 

• Svar på tråden Ljust bajs och mörkt kiss
  • Anonym (Onormalt?)
    Anonym (sök hjälp) skrev 2013-08-02 22:48:34 följande:
    Man kan ha ont eller feber, men behöver inte känna någonting.
    Du skall i alla fall söka hjälp fort! I värsta fall kan ett stopp leda till tex inflammation i bukspottkörteln, eller allvarlig leverpåverkan.
    Det finns också annat som ger ljus avföring och mörk urin, som gulsot, eller i allra värsta fall en tumör.
    Jaha! 
    För jag minns att jag hade kritvit avföring för några år sedan också, men då blev det inget allvarligt. 
    Så måste det  betyda att något är fel att ha ljus avföring? 
  • sär skriven
    Anonym (Onormalt?) skrev 2013-08-02 22:51:48 följande:
    Jaha! 
    För jag minns att jag hade kritvit avföring för några år sedan också, men då blev det inget allvarligt. 
    Det tyder på att bilirubin, som är vad som färgar avföringen mörk, inte går ut i systemet som det ska.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Anonym (sök hjälp)
    Anonym (Onormalt?) skrev 2013-08-02 22:51:48 följande:
    Jaha! 
    Det kan ju tex varit så att du hade stopp i gallgångarna (sten) som löste sig av sig självt då. Kanske händer samma sak nu, men kanske inte. Du skall söka för detta.
  • pigglet

Vid magsjuka får våra barn vitt bajs. Det beror på att avföringen passerar för snabbt genom tarmen, sägs det? Har du diarré, andra symptom på magsjuka? Det skulle i så fall även kunna förklara den mörkare avföringen, om du får i dig för lite vätska (man förlorar mycket vätska om man har diarré).

Men ta kontakt med vårdcentralen. 

• Anonym (Onormalt?)
    pigglet skrev 2013-08-02 22:57:01 följande:
    Vid magsjuka får våra barn vitt bajs. Det beror på att avföringen passerar för snabbt genom tarmen, sägs det? Har du diarré, andra symptom på magsjuka? Det skulle i så fall även kunna förklara den mörkare avföringen, om du får i dig för lite vätska (man förlorar mycket vätska om man har diarré).

Men ta kontakt med vårdcentralen. 
    Jag är ofta lös i magen ja, nästan hela tiden :/  
  • Anonym (Morrrrrr..)

Gallstas är inget att leka med. Pallra dig iväg till en läkare som till att börja med kontrollerar dina levervärden.

Med vänlig hälsning,

Tjurig akutkirurgsyster som sett alltför många halvdöa gallstenspancreatiter på IVA.

• Anonym (Onormalt?)
    Anonym (Morrrrrr..) skrev 2013-08-02 23:00:58 följande:
    Gallstas är inget att leka med. Pallra dig iväg till en läkare som till att börja med kontrollerar dina levervärden.

Med vänlig hälsning,
    Tjurig akutkirurgsyster som sett alltför många halvdöa gallstenspancreatiter på IVA.
    Men va!?! man kan väl inte dö av det? 
  • jEnNiK

Jag hade gallsten. Sökte vård under två års tid, blev felbehandlad.
    När jag svimmade i badkaret, spydde, varken kunde stå eller gå så togs jag på allvar. Togs prover som visade usla levervärden, stopp i alla gallgångar och infektion i HELA magen. Jag lå med dropp i nästan 14 dagar, de vågade inte operera innan infektionen var borta.
    Dr som tog emot mig sa att jag dött inom 10 timmar om jag inte blivit inskjutsad.
    Så SÖK hjälp NU!!

• jEnNiK

Med felbehandlad menar jag att de varken tog levervärden eller ul/röntgen på magen. Ingen gång på två år. Fick medicin mot magkatarr..

Svar på tråden Ljust bajs och mörkt kiss