Blir aldrig tillfrågad
Har en bonus på 12 år som jag känt sen han var 2.I början funkade det fint,både mannen och dagispersonalen förstod att jag inte var ansvarig för mannens son utan jag tillfrågades alltid först om grejer som gällde bonusen.Men nu dom senaste åren har mannen mer och mer börjat bestämma saker över mitt huvud.ex förra helgen lovade han utan att tillfråga mig att bonusen skulle få följa med på en grej lördagen,sen lovade han även att jag skulle hämta upp bonusen till grejen!själv skulle min man jobba.Idag så hade jag tänkt slappa och sen åka iväg och handla.Men nä,nu hade mannen lovat att bonusen skulle få komma förbi en sväng hos oss så nu måste vi hålla oss hemma tills bonusen kommer!Själv jobbar mannen igen. När jag påpekar att jag hade gärna velat bli tillfrågad först så blir mannen sur och tycker jag kan ställa upp.Är det meningen att jag ska behöva ställa upp utan att bli tillfrågad först?
vi är även lite osams om vad en 12-åring ska klara av och inte.Jag anser han ska klara av att åka buss till skolan själv,kunna gå hem alternativt cykla hem om han vill hem tidigare än oss från vissa saker under dagtid(när det alltså finns cykelvägar att tillgå från ex.stan)kunna vara hemma och göra sig lättare lunch om vardagar osv.Men min man håller inte riktigt medo m det utan vill följa han överallt i stort sett.Vad ska eg. en 12-åring klara av själv??
Annars så går det bra med min bonus,tycker om han och han får vara här så mycket han vill när mannen är hemma.vi kommer även bra överens och det är inga problem mellan oss. PRoblemet är mellan mig och mannen,om vad som ska gälla när det gäller bonusen.Tips?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-03 14:33
Han får självklart även komma när mannen inte är hemma,bara jag inte är upptagen med annat och blir tillfrågad först!