• Pernillus

Några frågor om Netflix.

Som de flesta vet har ju Lovefilm lagt ner och jag funderar på att skaffa Netflix. Provade den fria månaden när det var nytt men tyckte dom bara hade gamla filmer.
    Mina frågor är:

Har det blivit bättre? (fler nya filmer)

Finns det många serier att välja mellan, när jag hade Lovefilm lånade jag hem en massa serier men hann inte kolla klart innan dom lade ner. Dom jag saknar är Good wife och Californication. Vill inte ladda ner och kolla på datorn, dels för att jag inte har kunskapen dels för att jag har fått för mig att det inte är textat på svenska, rätta mig om jag har fel.

Ligger serierna kvar, alltså dom plockas inte bort efter ett tag?

Hoppas ni kan hjälpa mig!           

• Svar på tråden Några frågor om Netflix.
  • Griseknoen35

Laddar du ner serier kan du även få ner undertext från tror det är www.undertexter.se. Tycker netflix har ett ok utbud av serier men dåligt att dom på tex the walking dead har dom bara några avsnitt , Petty litle liars har dom bara säsong ett osv så vill man se mer så slutar det ofta i nerladdning. Har haft netflix i ett år och tycker inte dom fått så jätte mycket nytt sedan dess. Tittar via ps3 och tycker att kategorierna mm är dåliga och dom borde ha någon knapp se senare eller nått så man kan ha en minneslista. Har tre barn hemma som älskar netflix annars hade vi nog tittat om det fanns nått med mer nya filmer och mer utbud av säsonger på serierna.

• Marita Jakobsson

Mest gamla filmer blev besviken faktiskt..

Filmnet.se är lite bättre 

• Pernillus
    Ripper500 skrev 2013-08-03 18:51:19 följande:
    testa swemovies istället.
    Bättre utbud och helt gratis :)

Kollar man genom datorn, eller?
    Är helt okunnig i dessa frågor.... 
  • greeneyes

Tycker att viaplay har bättre och nyare vuxenfilmer och serier, men netflix har mer för barn. Så vi kör med båda just nu.

• Kall katt

Netflix använder vi för barnprogram och barnfilmer, där finns en del som funkar, men filmutbudet för vuxna är rätt fattigt faktiskt.

• pica pica

Tycker att Netflix blivit mycket bättre det senaste halvåret. Californication finns och så även min egna favorit The L Word. Tycker att Netflix är prisvärt faktiskt!

• Madame Edith

Vi har Netflix på prov nu. Tonårsdottern är jättenöjd men själv känner jag mig besviken.
    Inte särskilt mycket nytt.  De yngsta i familjen gillar barnprogrammen så eventuellt förlänger vi vårat konto trots allt. Med nöjda barn blir allt så mycket lättare Glad

Svar på tråden Några frågor om Netflix.