KAOS! Vad gäller? Besiktning i ny lägenhet
Hej!
Vi har flyttat in i en etta med massa skador och slitage. Vi har tagit bilder och filmat. Vi fick ingen besiktningsprotokoll eller någon lista på vad som gjordes om sist etc. Vi gick till de på kontoret och begärde besiktningsprotokoll och en lista på vad som har gjorts om i lägenheten och när. Tyvärr fick vi bara en besiktningsprotokoll som var chockerande. De hade inte fått med något i princip utom någon enstaka sak fastän lägenheten behöver en renovering. Min man var på visningen och då hade nuvarande hyresgäst mycket grejer att man såg ex inte golvet och tapeterna så bra vid den snabba besiktningen. Men nu ser vi allt när lägenheten står tomt. Lägenheten var också ostädat dvs dörrarna speciellt med massor av fläckar som går att ta bort.
Min fråga är nu borde vi inte få tillgång till den där listan om när allt gjordes om? Hon som är ansvarig vägrade ge oss och sa det var tom städfirma som hade skött det.
Bara som exempel vad som inte fanns med i besiktningsprotokollet som jag såg direkt:
Några ex:
Spricka i handfatet i badrummet
Mögelliknande längs väggarna i badrummet
Ostädat
Fläckiga tapeter och slitna
Hål i väggarna
Fläckar på golvet och bräda som har rest sig
Vi har bett någon komma och skriva ner alla fel vi har hittat. De skulle komma igår men hade tydligen mycket att göra så de ska komma så fort de hinner....