• trina

Vad använder ni mot akne?

Jag behöver något som gör att jag blir av med min akne! Vad använder ni? Basiron fungerar väl till viss del, får inte stora inflammerade finnar utan får massa små istället. I pannan och numera även på kinden och längs käken. Hur blir jag av med allt?
    Har fet hy.

Tips?

• Svar på tråden Vad använder ni mot akne?
  • Emmut

Har man haft besvär länge jan man tala med en läkare och få en antibiotikakur.

• Majsan70

Min dotter hade länge problem med acne och inget hjälpte.
    Men så provade hon Forevers handtvål kombinerat med deras Jelly och vips var problemen väck. Kombinerar man med att dricka deras juice blir effekten ännu bättre och det innehåller bara bra saker.

• Poppalisa

Tetralysal och Dalacin fungerade fin fint. Dock inget man ska ta när man vill bli gravid och ingen läkare vill skriva ut det i stort sätt

• trina
    Poppalisa skrev 2013-08-03 22:09:58 följande:
    Tetralysal och Dalacin fungerade fin fint. Dock inget man ska ta när man vill bli gravid och ingen läkare vill skriva ut det i stort sätt

Därför jag tänkte om någon hade en mirakelkur som ansiktskräm eller scrub :p
  • castafiore

Endast dermalogicaprodukter, endast mineralsmink, och regelbundna besök hos en hudterapeut.

• Barbamama08

Just nu tar jag Ery-Max. Tetralysal var mer effektivt men tål dem inte när jag vistas i solen. Får även Skinoren och har fått helt slät panna av det. Men mot finnarna på kinderna/käkarna hjälper det inte så mycket. Jag hoppas på att min hudläkare vill förskriva licens på Roaccutan. Just nu använder jag rengöring från Yves Rocher efter att ha använt rengöring och ansiktskräm från Lumene i några månader. Propyderm har jag också använt någon gång i ansiktet, är detnågon som vet om det är dåligt för hyn?

• Barbamama08

Jo just det, AHA är jättebra! Det funkar alldeles utmärkt med de som man kan använda hemma, t ex från Kerstin Florian, Emma S, mm. Det borde man väl kunna använda om man försöker bli gravid även om man bör vara lite försiktig med kemikalier under graviditeten. När jag var gravid hade jag inte en enda finne, då behövde jag inte användanågot mer än rengöring.

Folk som rekommenderar Forevers produkter i sådana här trådar gör mig lite skeptisk... Med tanke på konceptet bakom dem.

• ump

Har också börjat med proactive och har äntligen blivit av med finnarna!

• LillGris
    castafiore skrev 2013-08-03 22:49:35 följande:
    Endast dermalogicaprodukter, endast mineralsmink, och regelbundna besök hos en hudterapeut.

Bra sammanfattat :)
  • LillGris
    LillGris skrev 2013-08-04 09:51:02 följande:
    Bra sammanfattat :)

det ska vara tumme upp....
  • Majsan70
    Barbamama08 skrev 2013-08-03 23:02:16 följande:
    Jo just det, AHA är jättebra! Det funkar alldeles utmärkt med de som man kan använda hemma, t ex från Kerstin Florian, Emma S, mm. Det borde man väl kunna använda om man försöker bli gravid även om man bör vara lite försiktig med kemikalier under graviditeten. När jag var gravid hade jag inte en enda finne, då behövde jag inte användanågot mer än rengöring.

Folk som rekommenderar Forevers produkter i sådana här trådar gör mig lite skeptisk... Med tanke på konceptet bakom dem.

Koncept eller inte produkterna är grymma. Och nej jag är inte återförsäljare. Har bara upptäckt att det fungerar.
  • babyblå

Ricinolja blandat med raps eller olivolja är det enda som funkat på mig. Innehåller endast två ingredienser varav noll skadar hud och miljö. Glöm inte ånga av det ordentligt bara!

• castafiore
    trina skrev 2013-08-04 10:45:36 följande:

Vilka produkter från Dermalogica då?
    Gå till en hudterapeut till att börja med och gör en facemapping, så får du råd om produkter för just dig.
  • Stenapa

Dermalogica!! love it!

Har testat : biotherm, estee lauder, apotekets, qliniqe (värsta jag varit med om) MD- formulations, body shop, shiseido, lancome....

Tills jag sökte hos huvårdsterapeut, vart rekomenderad produkter ur dermalogicas serie och allt blev så mycket bättre! Deras produkter kan man dessutom beställa på lookfantastic.com eller jerseybeautycompany på nätet till typ halva kostnaden mot vad de går för hemma!

Svar på tråden Vad använder ni mot akne?