Inlägg från: petrina |Visa alla inlägg
  • petrina

Hon så att mina barn kommer bli psykopater pga vår hobby!!

Jag skulle då aldrig låta min son göra något kryp illa. Att döda en mygga spindel eller fluga direkt är en helt annan sak. De känner ingen smärta. För mig är det en del av uppfostran. Man drar inte andra barn i håret även om de överlever detta. Samma gäller kryp de överlever men smärtan??? Barn skall läras att vissa saker gör ont och att man skall respektera allt levande. Visa empati även mot äklicka kryp.

Din vän reagerade nog eftersom barn med störningar, allvarliga sådana brukar börja med att dra vingar/ben på kryp o morrhår från katter sen blir det saktare värre.

Med detta menar ja inte något elakt om dina barn de gör bara va du lärt dom men tycker du ska tänka efter lite. Barn ser saker på ett annat sätt än vi vuxna. Dina barn kanske förstår skillnaden mellan en fluga o en spindels ben men alla gör inte det.

Kanske kan va en idé att bara använda de döda flugorna i ert konst?

Jag hoppas du tar ett snack med dina barn o sedan kollar upp med en kunnig om saken.

Detta KAN vara ALLVARLIGT skadande beteende beroende på dina barns utveckling. Något att tänka på!

Svar på tråden Hon så att mina barn kommer bli psykopater pga vår hobby!!