Inlägg från: maritbinge |Visa alla inlägg
  • maritbinge

Hon så att mina barn kommer bli psykopater pga vår hobby!!

TS, du verkar helt empatistörd. 

• maritbinge
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-15 10:40:27 följande:
    Ja du läs hela tråden så hade du sluppit göra bort dig!
    Anta att du säger till ditt barn att det är ok att döda och plåga, för att därefter ge henne en lista med undantag (vilka hon inte får döda). Tänk dig nu att du säger att alla liv har ett värde, och därefter ger henne en lista med arter som man blir så illa tvungen att döda i alla fall (bakterier, flugor etc). Vilket tror du är det bästa alternativet för att fostra henne till en ansvarsfull människa som respekterar andra?

• maritbinge
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-15 17:21:57 följande:
    Ja tyvärr får man inte säga att man anser allas lika värde för stackars bakterie som alla föräldrar plågar genom att ge sina barn penicillin. Det är väl bättre att det får läka ut av sig själv eller låta barnen dö! Alla har ju rätt att existera även en amöba.
    Jag är mållös. Läs mitt inlägg igen, långsamt.
  • maritbinge
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-15 17:46:15 följande:
    Jo jag förstod fullt ut tack för att du påminner och jag kommenterade utifrån ett lika värde för alla existerande varelser. Tyvärr har inte alla varelser lika värde.
    Inte går det att diskutera med dig. Du kan ju inte greppa ett enkelt resonemang. Ja, ditt barn lär bli psykopat. Have fun.
  • maritbinge
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-15 18:46:16 följande:
    Haha! Ditt? Om man har flera hur går det då?
    Och vart har jag skrivit att MINA barn torterar djur? JAG ÄR INTE TS SOM DU VERKAR TRO!
    Oj, vilken klant jag är.
Svar på tråden Hon så att mina barn kommer bli psykopater pga vår hobby!!