• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • 0fia

Sowe81 - Tyckte jag hade äl-flytningar häromdagen men tempen sjönk. Skönt att veta att det inte var äl eftersom jag fortfarande (!) har bruna flytningar . Tror man kan ha äl ganska snabbt och trots pos gravtest. Frågade BM (här på familjeliv) men fick aldrig något svar....

• 0fia
    fruPalmkvist skrev 2013-11-11 20:00:52 följande:

Dom två strecken är dom som gäller : ) förra månaden hade jag helt blanka tester (nästan) förutom vid ägglossning då var båda strecken starka. Är på dag nio efter mens så tycker det är lite tidigt... phpEiWQJS62708.jpg

Tror det är på g.....
  • fruPalmkvist
    0fia skrev 2013-11-11 22:46:47 följande:
    Tror det är på g.....
    Det är väll bara att ligga ligga ligga ; )
  • annajenni

Jag har verkligen fått mens, 3 veckor efter påbörjad cytotecbehandling..så skumt. Jag tillhör den ledsamma skara som lyckats få två MA och förra gången blödde jag i 9 veckor..konstigt att det kan vara så olika. Men får väl hoppas att det betyder att jag kommer igång fortare med :)

• annajenni

Eller ja, det är ju typ 3,5 vecka sen så det kanske inte är så konstigt ändå..länder väldigt tidigt bara..

• F89

Är det någon som har erfarenhet av väldigt sparsam mensblödning? Den liknar ingen mens jag har haft tidigare (har iofs aldrig haft MA tidigare) och höll bara på ett dygn. Finns det en viss mängd som "måste" komma ut vid mens för att sen kunna dra igång ÄL osv?

• Mommy1986

God morgon på er,

Här har vi en som har fått mens.

Då blir det nya tag och nytt försök inom kort. :)

• F89
    Mommy1986 skrev 2013-11-12 07:02:30 följande:

God morgon på er,

Här har vi en som har fått mens.

Då blir det nya tag och nytt försök inom kort. :)

Kämpa på! : )
  • Emaria
    F89 skrev 2013-11-12 06:00:12 följande:

Är det någon som har erfarenhet av väldigt sparsam mensblödning? Den liknar ingen mens jag har haft tidigare (har iofs aldrig haft MA tidigare) och höll bara på ett dygn. Finns det en viss mängd som "måste" komma ut vid mens för att sen kunna dra igång ÄL osv?

Jag tror att det kan vara lite rubbat i början. Min första var lång och smärtfri. Min andra kom tidigare än vanligt och var väldigt sparsam och kortvarig i mina mått (3-4 dgr). Och så nu fick jag ÄL tidigare än vanligt.

En dag låter visserligen kort men det är väl bara att testa på och se vad som hände med ÄL-stickorna.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?