• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • paron
    JennieCH skrev 2013-10-27 11:52:01 följande:
    Jag testade ett svagt streck på sticka och sedan fick jag tydligt besked med CB digital, detta var 1 dag innan BIM och vid BIM är de väl 90% säkra? Åh va jag hoppas att det går vägen denna gång för er. Blir spännande att följa.

Jo fast det är ju individuellt hur mycket hormon som utsöndras. En vecka efter beräknad mens testade jag väldigt svagt positivt, så tror inte att det skulle bli positivt nu en dag innan beräknad mens. Känns onödigt att slösa så mycket pengar när man är nästan säker på att det kommer bli neg.. Jag hoppas också så väldigt mycket!!
  • Sorg13

Har tydligen inte läst instruktionerna på CB s ägglossningstest. Har testat ett antal gånger nu både före och efter mens, alltid negativt! Läste nu att man ska inte ha varit på toaletten på 4 timmar innan man testar. Detta har jag missat helt! 😡

• F89

Sorg13: Ah. Trist! Man ska hålla sig, vilket enligt mig är det enda negativa med ÄL-tester. Dock till min stora glädje så fungerar CL digital på morgonurin! En klar fördel om man som mig har svårt att hålla sig i 4 timmar : )

• Kuben
    Kuben skrev 2013-10-25 19:28:24 följande:

BEGRIPER INTE.. OJ  nu blev det stora bokstäver. Jo jag begriper inte - slutade blöda tvärt. Ska jag vara helt ärligt så var det sådana mängder färskt blod på några minuter, och sedan ingenting, vilket otäckt nog liknade ett missfall... Jo, det kändes faktiskt som ett mf. Undrar just? Eller något annat som gjorde att jag blödde så kort och intensivt? mÄRKLIGT.

Nämen, kan någon förklara för mig vad som händer?

I morse fick jag en liten, liten knapp märkbar blödning med mer gammalt blod. Det känns inte alls som mens. Kan det vara så att kroppen fortfarande gör sig av med saker? I morgon är det 4 veckor sedan missfallet.

Hm, kroppen spelar mig ett spratt!   
  • F89

Kuben: Jag vet faktiskt inte : /
    Gjorde de ett VUL efter skrapningen för att se så att allt verkligen var ute?

• Kuben
    F89 skrev 2013-10-27 14:49:27 följande:
    Kuben: Jag vet faktiskt inte : /
    Gjorde de ett VUL efter skrapningen för att se så att allt verkligen var ute?

Tack
    Jo, de kollade och allt såg bra ut. Äsch, jag borde verkligen sluta att fundera. Det är bara det att jag inte har så himla mycket tid på mig (stressad? Jag? NÄ, vad menar ni! ) så jag kan inte låta bli att fundera och undra vad som händer.

Tack för att du svarade! Jag måste bara tagga ned lite..   
  • Anonym (i)
    F89 skrev 2013-10-27 08:17:59 följande:
    Godmorgon tjejer! : D

Äntligen kom gubben åt dig med! Vad kul, nu får vi hoppas att det tar sig åt oss! Kramar
  • F89

Kuben: Du behöver inte alls tagga ned. Man känner det man känner och det är lika bra att acceptera : )
    Jag höll på att få ett frispel innan jag fick ett positivt ÄL-test men jag orkade liksom inte addera några funderingar om mitt eget beteende utöver ÄL-hetsen ; )
    Har du ringt 1177 eller något annan och frågat vad dom tror? Efter skrapningen fick vi med oss en lista med telefonnummer vi kunde ringa om vi hade frågor!

• sowe81

F89 hur lång tid tog det innan du fick positivt äl-test efter skrapningen?

• F89

Sowe81: Det tog 20 dagar för mig. Det verkar (som allt annat) vara väldigt individuellt. Har pratat med tjejer som fått ÄL efter 14 dagar men också dem som fått det efter 28.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?