Inlägg från: Mineralvatten |Visa alla inlägg
  • Mineralvatten

Dottern måste gå ner i vikt!

Duckan skrev 2013-08-05 13:17:48 följande:
    Har inte barn gymnastik 2ggr/veckan längre i skolan? Där skulle hon ju i såfall få in 2 pass med nån slags motion. Dra ner på sötsaker och ev minska portionerna om hon äter väldigt mycket (och ev felaktig) mat.
    njae en gång i veckan var det när jag gick i alla fall. sen beror det ju också på när gymnastiken ligger. alla vill inte duscha offentligt.
  • Mineralvatten
    Duckan skrev 2013-09-13 22:24:51 följande:
    Mineralvatten, vi hade 2 ggr/veckan. Alla duschade.
    ok.
    men alla vill inte duscha offentligt, inte bara för att det är integritetskränkande utan också för att offentliga duschar är väldigt äckliga. 
  • Mineralvatten
    Tirem skrev 2013-09-13 22:58:38 följande:

Fast om man har gymnastik på schemat måste man väl delta, vara sig man inte vill duscha offentligt eller ej?
    ja det måste man men många väljer att avstå eftersom man sedan måste duscha offentligt.
  • Mineralvatten
    Duckan skrev 2013-09-14 11:09:02 följande:
    Många? Har aldrig stött på en enda under mina år i skolan. Är det nåt nytt påfund?
    hade massor i min klass i gymnasiet när vi började dela gymnastiksalen med en annan klass och således också omklädningdrum. jag var själv en av dem.
  • Mineralvatten
    Duckan skrev 2013-09-14 14:04:43 följande:
    Förlåt, men det låter mer som en fix idé att så många i samma klass skulle ha problem med att duscha. Helt ot nu dock.
    ok för det första så citera de inlägg du vill svara på alt tilltala den pesonen med nickname.
    det är väl så man gör iIRL?
    och för det andra så började detta när vi i B-kursen skulle dela gymnastiksalen och omklädningsrummet (ja och så även ducharna såklart) med en helt annan klass.
    så nej det är ingen fix idé, jag vill verkligen inte duscha med främmande människor. 
  • Mineralvatten
    Duckan skrev 2013-09-14 17:04:40 följande:
    Här var det sura miner? Kan inte citera, glömde namnge. Mineralvatten, menade inte just dig, men stt så många har svårt att duscha tycker jag låter märkligt. Fluu, jag är väl rätt gammal ja, men duscha gjorde vi. Varför slutade barn duscha efter 90-talet?
    de kanske blev mer upplysta om sin integritet? många deltog inte just för att slippa duscha efteråt, om man inte hade jympa som sista lektion så såklart. och jag förstår den. avskyr att duscha offentligt nu även som vuxen. huah!, de ggr jag duschar på gymmet är när jag ska vidare sen och inte hem.
  • Mineralvatten
    Duckan skrev 2013-09-14 18:35:45 följande:
    Mineralvatten: Trist ändå att känna så inför andra människor och sin egen nakenhet. Svårt att relatera till måste jag säga.
    ja kanske men jag har hög integriret och vill inte fläka ut mig naken inför folk jag 1) inte känner och 2) inte känner mig bekväm med.

• Mineralvatten
    Indianica skrev 2013-09-14 18:40:50 följande:
    Vi bor granne med en simhall och är där nästan varje vecka. Nästan alla tjejer ifrån 8-9 år och uppåt duschar med baddräkt före- och efter badet....vilket ju inte är så bra. Min dotter har oxå börjat försöka få duscha med baddräkt, men när jag är med så förbjuder jag det, för det kan ju förorena badet när folk håller på så där. Ärligt talat förstår jag inte varför i helskotta vi har så konstiga offentliga duschar. Även om man duschar med folk av samma kön, så vill många ha lite avskildhet i sin nakenhet och särskilt när man är tonåring och ofta har lite komplex för sin kropp. En liten vägg mellan varje dusch och ett litet draperi borde inte vara så fasligt dyrt, men då vågar ju unga tjejer iaf tvätta sig ordentligt? Särskilt för dem som komme rifrån en annan kultur är det ju ofta omöjligt att stå naken framför andra kvinnor och tvåla in skrevet...
    går inte till simhallar Kräks
Svar på tråden Dottern måste gå ner i vikt!