Min 16-åring ska bli pappa.... hjälp!
Vilken fantastisk människa du är med stort hjärta. Du älskar inte bara dina egna sex barn utan tar dig till andras barn och finns för dem när det blåser hårda vindar.
Du är en fantastisk kvinna!
Vilken fantastisk människa du är med stort hjärta. Du älskar inte bara dina egna sex barn utan tar dig till andras barn och finns för dem när det blåser hårda vindar.
Du är en fantastisk kvinna!
En kompis till mig blev gravid i samma ålder. Pojkvännen var lika ung. Hon blev så klart orolig osv, men när hon berättade för sina föräldrar sa de bara "Vill ni ha det här barnet?" När de svarade ja sa hennes pappa "Då blir det så". De stöttade henne till 100 %. Allt skitsnack och alla åsikter om abort som omgivningen hade bemötte de med att rakryggat stå vid sin dotters sida. Det föddes en liten pojke. De unga föräldrarna håll ihop, gifte sig och fick så småningom två barn till. Deras barn är nu i tonåren och de är fortfarande gifta. Båda har klarat att utbilda sig på högskolenivå. Jag berättar detta för att visa att det faktiskt kan ordna sig om man stöttar de unga. Jag tycker TS har en fin inställning. Tråkigt att Anna föräldrar tar avstånd från sin dotter. Sitt försörjningsansvar kommer de inte undan. Kontakta kuratorn på MVC eller på skolan för att få hjälp, stöd och vägledning i hur ni på bästa sätt stöttar din son och hans flickvän. Det kommer att ordna sig.
Mamman kan överlåta föräldradagar till er sen så hon kan läsa färdigt i skolan när ni är hemma med barnet. Hon kan pumpa ur mjölk eller delamma när hon är hemma sen.
Då behöver hon inte missa något alls.
Igår var vi på möte i skolan,det kändes bra. Vi fick en fin kontakt med Annas och Kalles mentorer,rektorn och studievägledaren.
Vi kom alla fram till att den bästa lösningen är att Anna kastar om ordningen lite så att hon får göra det som kräver närvaro på höstterminen,sen plugga klart resten av ettan hemma så gott det går. Någon gång kanske hon måste vara i skolan,men det får vi lösa. Vi är ju minst fyra andra som kan ta barnen ett tag.
Efter ettan ska hon vara ledig i ett år,det var hennes egen önskan och sen börja tvåan ett år för efter sin årskull.
Allt hänger ju dock på hur hon mår och så.
Kalle har svårare att komma ifrån,som jag misstänkte var det mycket mer praktiskt där,men han ska i alla fall plugga in en del under höstterminen och jullovet så att han kan vara hemma en månad utöver de tio första dagarna.
Annas föräldrar blev informerade om allt efteråt,men vi har inte hört av dem. Har haft kontakt med soc och vi ska dit på måndag,då lovade de att komma om Anna inte var där.... Hemska människor.
Vi har även börjat fixa så smått i källaren där de ska bo. Det blir nog bra
Tack så mycket för alla lyckönskningar!