• mammatill6

Nån som varit i Bahia Feliz?

Hur var det? Hade ni all inclusive och vad var det isåfall för mat. Fanns det glass hela dagen till barnen(deras viktigaste fråga). Var det fullt runt poolen? Var åkte ni när ni ville till stranden? Ja, berätta mer om stället.

• Svar på tråden Nån som varit i Bahia Feliz?
  • Signatur

Ja, men det var många år sedan. Då fanns det ingen sandstrand utan bara en pyttebit med stenstrand. Ganska dåligt med restauranter. Men det gick bra lokaltrafik, så det var lätt att ta sig till roligare/bättre ställen.

Är ungarna nöjda med pool och ni ska ha all inclusive (och således kanske slipper de usla restauranterna) så är det nog ok.

• Signatur

När vi var där var det knappt några runt poolen alls, tror folk åkte till stranden på andra ställen.

Men som sagt var, det var länge sedan.

• Jana92

Åhh ja jag har varit på Bahia feliz 3 gånger, underbart ställe.. vi hade inte all inclusive för det fanns så mycket resturanger i den lilla byn där :) Vi var nästan varje dag hos en svenska som hade flyttat ner till Bahia och öppnat en lite resturang där hon sålde allt från lasagne till pizza och allt gjorde hon själv extrem gott där och billigt :) glass käkade vi inte ,ycket av men det fanns i den lilla butiken på hotell området :)

• Signatur

Jana, kul att man kan ha så olika upplevelser av samma ställe

• Sara05

Vi var där 2009, hotellet var fint (Monte Feliz) men poolen liten så vi gick till grannhotellets pool.  Tyckte det nog var en mysig liten by men nackdelen var ju att man måste packa in sej i buss för att åka till en sandstrand. Stranden i Bahia Feliz består av stenar.
    Vi hade inte all inclusive.

• Erkki

Bodde också på monte Feliz i vintras men hade tillgång till blue village om man ville. Glass var vid speciella tider som vi såg det (satt uppe skyltar) vi hade inte ai. Maten i Bahia är inte ok förutom a la carte resturangen Sultan på blue village de hade suverän mat håller ai den kvalitén skulle jag lätt välja ai då det är ganska dyrt att äta ute på Gran Canaria.

Tänk på att det INTE finns ngn egentlig strand i Bahia bara en stenig stump med stenig botten.

Blåser som bara den gör det också.

Bra förbindelser till san Augustin och playa ingles. Skiljer dock bara två tre euro med buss mot taxi så vi åkte bara buss en gång. . Hyra bil är billigt för 500 kr m bensin körde vi ca 20 mil och hade bil ett dygn med barnstolar. Hyrde i Bahia Mkt enkelt.

Poolen var kallare på blue village så vi badade oftast uppe på monte Feliz där det var lite lugnare.

Blue village var fint och städar med shower varje kväll. (Bamse först sen mer vuxenshow).

Blåst avstånd till större ort och INGEN strand gör dock att jag rekomenderar puerto rico el mugan för sandstrand och bättre väder.

• häxvrål

Vi har varit där flera gånger, och är nöjda. Visst, maten är kanske inte vad den borde vara, förutom Sultan. Men hotellet är bra, och jag tycker inte det är kallt i poolen. Tycker inte heller att stranden är så stenig och dålig, det beror så klart på vattenståndet. Men vid lågvatten är det sandstrand. All-inclusive vet jag inget om, för det har vi inte haft, men jag har för mig att det finns glass till barnen efter kl 10.00 och framåt. Jana92: Fast jag skulle vilja veta vad restaurangen du har varit på heter, för vi har inte hittat någon som är så där jättebra direkt.

• frökenelisabeth

Vi var på Bahia Feliz i mars/april i år. Jättenöjda med all inclusive-maten och glass flanns det hela dagen, fast bara två olika sorter tror jag, i alla fall på hotellet där vi bodde (Playa Feliz).

Det var inga problem att få solstol vid poolen på Playa Feliz och även på systerhotellet Orquidea fanns många solstolar, men rätt mycket folk där vid poolen (poolområdet på Playa Feliz var lite lugnare).

Vi promenerade till en sandstrand i San Augustin, tog kanske 30-40 minuter. Det går att åka lokalbuss också. I Bahia Feliz var det stenstrand, och inte jättebadvänligt.

• Frida73

Jag var där med mitt barn i vintras och vi hade all inclusive. Glass fanns det hela dagarna, från kl 10 vid poolbaren. En par olika sorters glass där i frysen som man fick hämta av som man ville.  Och så vid lunchen och vid middagen fanns det kulglass av flera sorter med diverse gott att lägga på glassen.

Om man är nöjd att mest vara vid hotellområdet och ta det lugnt så är det ett stort och fint område med många trevliga butiker och restauranger. Men precis utanför byn finns "ingenting", utan då måste man fara iväg. Bussen stannar utanför vid vägen så det går bra att fara iväg, men det är klart att det är ju ett extra omak att stå och vänta på att en buss ska komma osv. 

• Yosa

vi har varit där 22 ggr och svarar gärna på frågor

• Jana92

det var en liten resturang som låg bredvid en norsk bar, en bra liten resturang men extremt mysig. den låg på höger sidan av rondellen och ingången till det stora hotellet (Bluevillage) =)

• Juppi

Har också vart där, bodde på hotellet Orguidea. Vi var jätte nöjda, dock blåste det . Maten var samma varje dag men olika teman på hotellet brevid som man också får äta på, men samma mat olika kryddningar, snacksen som ingår i allinclusive var väldigt bra om man har kräsna barn :)

Underhållning varje kväll, underhållning för barn på kvällen,bra promenad ställen, nära till litet shopping centrum, lekplats åt barn. Det ända negativa jag kan komma på är alla dessa katter på hotellområdet som gick och tiggde mat.

• Agdaa

Ja, hamnade där på ospecad resteras för 1000 kr för många år sen. Var kanon men långt till allt annat å hotellpersonalen snodde mitt pass som jag var tvungen att lämna i receptionen under hela vistelsen å när jag skulle hem var det borta å de påstog att jag hade hämtat det :(

Svar på tråden Nån som varit i Bahia Feliz?