Maria678 skrev 2013-09-30 13:18:05 följande:
Äntligen en tråd för mig! Får man hoppa in här?
Vi påbörjade utredning 23/9, var rätt i cykeln så jag fick göra VUL direkt och det visade att allt var bra, inga cystor eller så. Tyvärr så är jag väldigt överviktig så det känns som att det blev tvärstopp pga det.

Läkaren var väldigt snäll men sa rent ut att jag måste ha ett BMI på 30 om jag ska göra IVF och troligtvis måste jag ha det för att bli gravid också. Vilket i slutändan betyder att jag måste gå ner 25 kilo! Jag gick raka vägen till gymet och bokade in 40 PT-lektioner. Det är nu eller aldrig känns det som.
Nu är det blodprov imorgon och min man ska göra spermaprov på onsdag och sen tillbaka för spolning 21/10. Känns som en evighet. Ni som har gjort spolningen, gör det ont? Stod att man skulle ta alvedon innan men räcker det? Tar gärna något starkare om det behövs.
Någon mer än jag som har endometrios?
hej :) jag ska också gå ner 25 kg, och min utredning börjar 22 oktober!! super nervös.
men idag började jag banta på allvar, pulver i några veckor tills jag har kommit till mitt delmål som är -10 kg
så alltså 87 kg, när jag väger det ska jag börja med 5:2 dieten tänkte jag., hur ska du äta? :)