• Mijon79

Utredning sommar/höst 2013

Jaha, då har jag varit och lämnat blodprov idag. Dag 21 i cykeln. Nästa steg är spolning av äggledarna som är inbokat till onsdag nästa vecka. Oroar mig en del inför detta och hoppas så otroligt mycket på att det ska bli ett plus nu i helgen så jag får lov att avboka tiden (ha drömma går ju)
    Hur snabbt fick ni svaren på era blodprov och visade de något? 

• Mijon79

Själv har jag min spolning att vänta på onsdag. Jag är mest nervös nu på att min mens inte har kommit, ska komma idag eller möjligtvis morgon. Har testat men inte ens en liten skugga till streck. Vid vårt mf plussade jag först på BIM+3. Får ringa kliniken imorgon om inte mensen har dykt upp för att fråga hur vi ska göra.
    Jag är så trött på denna väntan hela tiden, är den inte mensen man väntar på så är det äl. 

• Mijon79

Ja det skulle verkligen vara drömmen
    Det jobbiga är ju att det bara är att vänta och se, inget man kan göra för att påverka svaret. Så en dag i taget, så kommer svaret så småningom. Men håll tummarna för mig  

• Mijon79
    Juronjaure skrev 2013-10-11 11:20:49 följande:
    Tjejer... Verkar som om äggledarspolningen satte fart på nånting... Jag plussade nyss!!! :O Vågar inte hoppas helt pga missfallen, men... Jag måste våga. GRAVID!!!

Stort grattis. Vad skoj. Själv hoppas jag att det ska vara samma sak för mig. BIm den 19:e.
  • Mijon79
    dandelion87 skrev 2013-10-14 17:51:27 följande:
    Det står på pappret jag fick om spolningen att man kan ta ipren 400 mg innan, gjorde du det? Jag ska ta en alvedon 500 mg, eller borde man ta två alvedon för säkerhets skull? Eller får man något mer smärtstillande eller nåt när man är där?

Jag fick inga smärtstillande innan min spolning. Eller jag vet inte riktigt om det kan kallas spolning, det sprutades in kontrastvätska i äggledarna som sedan kollades på VUL. Då de inte hittade något som såg konstigt ut stannade det vid det. Allt tog ca 15 min och av den tiden var jag kanske 5 min max på gynbritsen. Efter fick jag två antibiotika tabletter att ta på plats.

Jag hade inte ont under undersökningen, det jag kände var ungefär som mensvärk när de blåste upp en "ballong" i livmodertappens öppning för att komma in med katetern.
    Smärta är naturligtvis subjektiv och inte heller hjälper det att man är nervös och spänner sig.
    Jag hoppas att du slipper känna av för mycket och lycka till.  

Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013