Inlägg från: dandelion87 |Visa alla inlägg
  • dandelion87

Utredning sommar/höst 2013

Hoppar också in här!
    Är 25, sambon 27 och vi var på vårt första möte idag. Hade tagit blod och spermaprov tidigare så vi fick veta att allt ser normalt ut. Fick göra en gynundersökning och ultraljud idag, och det såg också bra ut. Om ca en månad, vid nästa mens ska jag göra undersökningen av livmoder och äggledare (spolningen). Är lite nervös inför det redan hehe :)

• dandelion87

Jag ska ringa till fertilitetskliniken imorgon och boka tid för spolning, om det finns någon..Ringde förra veckan och då sa dom att det var fullt då, och att jag skulle ringa imorgon. Annars får jag vänta till nästa mens. Känns sådär, hoppas jag får tid imorgon!

Min bror och hans tjej fick barn natten mellan fre/lör, och nu är jag rätt peppad, denna gången ska jag plussa!! :)

• dandelion87

Fick nyss en tid för spolning imorgon. Oj, vad nervös jag blev :s Hoppas det inte kommer göra så ont.

• dandelion87
    Juronjaure skrev 2013-10-14 16:44:27 följande:
    Om man googlar så får man intrycket att det gör jätteont. För mig och många andra kändes det ingenting. (Det är mest de som får ont som har behov av att skriva av sig på nätet!) Oroa dig inte :)
    Hoppas det inte känns någonting för mig heller :)
  • dandelion87

Googlade precis runt lite snabbt, och attans vad nervös jag blir :o Bäst kanske att inte läsa mer om spolning ikväll. Har läst att det går rätt fort att genomföra dock?

• dandelion87

Det står på pappret jag fick om spolningen att man kan ta ipren 400 mg innan, gjorde du det? Jag ska ta en alvedon 500 mg, eller borde man ta två alvedon för säkerhets skull? Eller får man något mer smärtstillande eller nåt när man är där?

• dandelion87

Nu har jag gjort det. Och det gjorde inte särskilt ont, tack och lov :) Värkte bara lite när dom puffade in vätskan. Så skönt att ha det gjort. Det såg fint ut sa dom. Så det är bara att fortsätta försöka och se om det blir något plus snart..

• dandelion87

Jag och sambon har tagit prover, jag har gjort undersökning av äggledarna osv, och på kliniken sa dom att om inget har hänt i februari nästa år så ska vi höra av oss igen. Någon som "kommit så långt"? Vad är nästa steg i utredningen i så fall?

Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013