Inlägg från: Anonym (l) |Visa alla inlägg
  • Anonym (l)

Brukar ni "fluffa" brukarnas blöjor?

Gör alltid så med mina bindor om jan inte använder maxi för dom är redan så mjuka. Ultra bindorna är ju stenhårda och lägger sig lätt på sniskan om man inte knögglar ihop dom innan, ja e ganska brutal mot mina bindor men dom har aldrig läckt när ja har gjort så, fortsätt att fixa blöjorna och om hon klagar så hänvisa till tenautbildningen som dom andra här har nämnt

• Anonym (l)

Tror många förknippar ordet Fluffa med att t.ex "Fluffa upp en kudde" som man brukar göra ganska brutalt när gropen i huvudkudden har blivit lite för djup. Jag tror ordet böja passar in bättre

Synonymer för ordet fluffafluffa upp puffa upp, burra upp, skaka upp

Synonymer för ordet böjakrökabockabrytabända, göra krokig; vridasvängabuktalutasänkavika

• Anonym (l)
    Anonym (Inkoombud) skrev 2013-08-25 23:39:16 följande:

Det blir väl inte lättare för att blöjan är hård?
    Det kan vara att den viker sig lättare om den är för mjuk så att de blir knöligt, men om de är en såpass tung person som inte kan vända sig så bör man nog bara 2 man och använda draglakan så att de blir bra arbetsställningar
    PinkSugar skrev 2013-08-23 17:45:12 följande:
    Testa att ensam få på en blöja på en person som ligger i sängen, väger 90 kg och varken kan lyfta på rumpan eller vända på sig.
  • Anonym (l)
    Anonym (Jagärmed) skrev 2013-09-29 08:27:26 följande:

Det kanske inte är så konstigt. Jag tror inte jag skulle klara av att kissa i blöja faktiskt.
    Man kan ju alltid kolla om man får ta hem en om man får de erbjudandet å testa den när man sitter på toaletten när man är ensam hemma
  • Anonym (l)
    Anonym (Sommarvikarie) skrev 2013-10-03 13:14:49 följande:

Ja inte kissar jag i blöja på jobbet i alla fall.
    Skulle jag heller inte vilja göra, man vill ju tvätta av sig efter då ju
Svar på tråden Brukar ni "fluffa" brukarnas blöjor?