Inlägg från: Anonym (Jagärmed) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jagärmed)

Brukar ni "fluffa" brukarnas blöjor?

Jag gjorde en bild vi kan ha som logga. Vad tycker du, Fluffy?

• Anonym (Jagärmed)
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-08 10:45:14 följande:
    De vanligaste är ju tena och de är inte stenhårda
    Jo det är dom faktiskt om man tar dom direkt från paketet, de är alldeles ihoppressade. Om man lägger dem på hylla ett par dagar blir de lite mjukare men jag fluffar ändå.
  • Anonym (Jagärmed)
    Anonym (Sommarvikarie) skrev 2013-08-08 22:21:20 följande:

Har ni dubbla blöjor på dom menar du? Det måste ju vara jättejobbigt.
    Dubbla blöjor har vi helt slutat med, det finns jättetjocka blöjor för de som behöver ha det så det finns ingen anledning att ha dubbla blöjor, Största attendsen tror jag är omöjlig att kissa igenom på en natt.
  • Anonym (Jagärmed)
    Anonym (Inkoombud) skrev 2013-09-27 14:37:15 följande:
    Jag tror att man kan behöva pröva att verkligen ha en blöja på sig och kissa i den för att förstå hur det är för brukaren. Vi uppmanar vår personal att pröva blöja. Men många vill inte.

Det kanske inte är så konstigt. Jag tror inte jag skulle klara av att kissa i blöja faktiskt.
  • Anonym (Jagärmed)

Nu har jag i alla fall prövat att gå med blöja på mig en dag. Det var inte så farligt. Men jag tog ju av den när jag skulle kissa,

• Anonym (Jagärmed)
    Dovahkiin skrev 2014-02-17 02:53:23 följande:
    Inkontinensskydden är förbannat stela, så "fluffar" man dem inte kan resultaten nästan bli att de bucklar sig inåt, vilket inte är bekvämt för någon! De är ju stenhårt förpackade, så när jag jobbade inom vården såg jag alltid till att vända och vrida på dem för att mjuka upp dem, samt se till att de sitter bra. Så att ingen får ont/skavsår eller läckage.
    Fattar inte varför blöjorna ska vara så förbaskat hårda. De borde ju vara mjuka och sköna.
Svar på tråden Brukar ni "fluffa" brukarnas blöjor?