• Malva05

Klösträd

Vilket av dessa klösträd ska jag köpa, har beslutsångest :) 

http://www.zooplus.se/feedback/shop/katt/klostrad_klosmobler/medelstora_klostrad/medelstora_klostrad_hojd_upp_till_160_cm/314827

http://www.zooplus.se/shop/katt/klostrad_klosmobler/medelstora_klostrad/medelstora_klostrad_hojd_upp_till_120_cm/288967

Ska få hem en liten katt unge i slutet av september och vill ha nått mysigt klösträd åt den, men det är ju så svårt vilket man ska ha, men dessa gillar jag.

Tacksam för tips, vad gillar katten , mjuka sovplatser eller sovplatser med lite tak?? 

• Svar på tråden Klösträd
  • Malva05
    nemo1 skrev 2013-08-07 07:50:06 följande:
    Ostadig. Det bästa är som sagt om du ska ha ett högt träd att den går att spänna med taket så att den blir stabil.
    kanske det bästa men har inte hittat nån som tilltalar mig, sen måste man så klart säkra upp en sån möbel.
  • nemo1

Eftersom jag varit med ett tag så ger jag lite tips Skrattande Hängkorgar är det absolut populäraste här hemma men du bör köpa ett träd där hängkorgarna är 40 cm i diameter annars får inte katten plats alls när den är vuxen. Dessa är alldeles för små.

• nemo1

Läste att de kallade hängkorgarna för sänkor och att de isf är 40 cm. Stammarna de hänger på kommer inte att hålla av tyngden från en vuxen katt.

• Malva05
    nemo1 skrev 2013-08-07 08:57:31 följande:
    Läste att de kallade hängkorgarna för sänkor och att de isf är 40 cm. Stammarna de hänger på kommer inte att hålla av tyngden från en vuxen katt.
    aha ska kolla , vår katt är nu inte den största katten, som tur är. ska kolla om jag kan få info om klösträdet vad
    för vikt den klarar 
  • Malva05

såg i alla fall att ens katt (av dom som skrivit) vägde just under 5 kg och det funkade fint.
    en till som skrivit och varit nöjd ,hade då oxå en vuxen katt. men som sagt katter finns i många storlekar :)
    ska leta runt och se vad jag hittar.

• Malva05
    lyckeliten22 skrev 2013-08-08 11:43:17 följande:

Detta klösträd beställde jag åt min mamma som har 6 katter, en stor raskatt som är ganska tung men även små kattungar. ALLA katter älskar detta klösträd kan jag säga! :)

Vad har du för katt?  
    Har ingen katt ännu men väntar en liten blandras i mitten/slitet av september. :)
  • nemo1
    Malva05 skrev 2013-08-08 21:47:09 följande:
    Har ingen katt ännu men väntar en liten blandras i mitten/slitet av september. :)
    Se till så att den är MINST tolv veckor som det är lag på. Och se även till att den är vaccinerad X 2 innan den kommer då den annars kan bli sjuk. Sen måste jag åter igen påpeka hur viktig det är för en kattunge att ha en kattkompis för att må bäst.
  • Malva05
    nemo1 skrev 2013-08-08 21:55:46 följande:
    Se till så att den är MINST tolv veckor som det är lag på. Och se även till att den är vaccinerad X 2 innan den kommer då den annars kan bli sjuk. Sen måste jag åter igen påpeka hur viktig det är för en kattunge att ha en kattkompis för att må bäst.
    Ja den kommer va minst 12 veckor och ja ägan sa att hon skulle vaccinera den innan, sen har jag valt att bara ta en katt och ja det är mitt val, oavsett vad du eller andra tycker.

Sen så tror jag på sunt förnuft, vet massor av katter som varit ensamma och klarat sig bra.
    Sen med de sunda förnuftet, så lär man sig ju och ser hur just ens katt är, ja jag tror att dom är precis  som vi
    alla är olika och gillar och vill och behöver olika saker för att må bra, och jag tro att de flesta som skaffar djur tar hand om dem och ser till deras bästa.

• nemo1
    Malva05 skrev 2013-08-08 22:11:34 följande:
    Ja den kommer va minst 12 veckor och ja ägan sa att hon skulle vaccinera den innan, sen har jag valt att bara ta en katt och ja det är mitt val, oavsett vad du eller andra tycker.

Sen så tror jag på sunt förnuft, vet massor av katter som varit ensamma och klarat sig bra.
    Sen med de sunda förnuftet, så lär man sig ju och ser hur just ens katt är, ja jag tror att dom är precis  som vi
    alla är olika och gillar och vill och behöver olika saker för att må bra, och jag tro att de flesta som skaffar djur tar hand om dem och ser till deras bästa.

Nej där är alla kattungar lika, alla vill ha en kattkompis att busa med vilket livet går ut på för en kattunge. Du kan aldrig ersätta en artfrände och personligen tycker jag det är mycket egoistiskt att bara köpa en kattunge!
Svar på tråden Klösträd