"Fader okänd" Hur står ni ut med er själva?
Hur kan ni som gett erat barn ett leg med "fader okänd" stå ut med er själva? Hur tror ni att det känns för barnet? Att ni låg med någon ni inte ens visste namnet på och barnet blev till av misstag?
Hur kan ni som gett erat barn ett leg med "fader okänd" stå ut med er själva? Hur tror ni att det känns för barnet? Att ni låg med någon ni inte ens visste namnet på och barnet blev till av misstag?
Alla jag vet som har haft fader okänd då har mamman vetat om vem pappan är men han har varit för fucked up så det är lika bra att han inte finnas i några papper-
Inte för att jag har någon erfarenhet av det själv men ganska många barn som blir till av "misstag" t o m när folk är gifta. Jag skulle nog själv tycka att det var lite jobbigt men skulle hellre ha ett barn jag älskar med en okänd än inget barn alls eller ha tagit död på barnet genom abort. Man älskar oftast sina barn även om de blivit till av "misstag". Kan man inte leva med det brukar man väl inte skaffa dem. Tycker det var en väldigt ful fråga av dig. Precis som att deras barn skulle vara mindre värda på något vis.
Varför skulle man inte veta namnet på den man ligger med? Ofta är det kvinnan som väljer att hålla den biologiska pappan utanför faderskapet av olika anledningar.
Att barnet blev till av misstag betyder inte att barnet är ett misstag. Man kan bli precis lika glad över ett planerat barn som ett oplanerat. Och varför bara racka ner på singlar? Gifta och sambos blir också oplanerat gravida.
Ja oplanerat låter mkt bättre jag har svårt att se hur någon som mamma kan kalla barn för misstag.
Startade du tråden enbart för att få döma och kritisera andra TS?
Hemskt tragiskt och sorgligt gjort av dig...
Vadå, det är väl många som har haft sexy time med män de inte vet namnet på? Jag har, men jag kanske är ensam? Gör det mig till en sämre människa? Sen har jag lyckats undvika att bli på smällen de gångerna, tack och lov, för jag hade inte klarat av en spädis själv tror jag.
Varför inte vända på det; hur står männen ut med sig själva som låg med en kvinna, gjorde henne gravid - utan att veta namnet på henne?!
Barn kommer alltid att bli till på olika vis; inom äktenskap, utom äktenskap, på fyllan, på villan, med ett one night stand, med en kill-/tjejkompis, med en sambo, med en arbetskamrat, genom en våldtäkt, planerat, oplanerat osv osv.
Visst vore det väl underbart om alla barn kom till av ren kärlek, av två kärleksfulla föräldrar med fin villa, volvo o vovve, o med två trygga inkomster.
Aldrig mer några missbrukande föräldrar, aldrig mer några misshandlande föräldrar.
Tyvärr ser inte världen ut så, o kommer dessvärre aldrig att göra.
Barn kommer att fortsätta att växa upp utan mamma eller utan pappa - o en del utan båda!
Kanske ska man prova att gå en bit i en annan människas skor innan man dömer honom/henne....
Det kan faktiskt vara så att man inte får tag på den riktiga fadern även om man vet vem det är. Min biologiska pappa är (antagligen) min mammas stora ungdomskärlek. Tyvärr är/var han även en missbrukare som bodde illegalt i ett annat land. När DNA-tester började bli pålitliga hade hans övriga släkt redan gått bort så det har aldrig funnits nått sätt att verkligen kontrollera faderskapet.
I de flesta fall där barnet har ett faderskap som inte kan fastställas så gäller det pappor boendes utomlands som är namngivna men inte vill medverka. Om den ovilliga pappan bor utomlands så kan man inte juridiskt "tvinga" dem till DNA test. Konsulat kan skicka brev och be dem skriva på papper eller ta test men infinner de sig inte så blir det inget av det!