• Sinni

Otroligt rädd för förlossningen

mortilltre skrev 2013-08-06 10:04:52 följande:
    Låter verkligen inget kul! Doula som jag är så VET jag att vi kan stötta och hjälpa till med mkt!! Ta er en titt in till; www.doula.nu Lycka till och kom ihåg att även ta er en titt i boken (Föda utan rädsla) av Susanna Heli. Verkligen en kanon bra bok så läs den och ta hjälp av hennes tips och tekniker.
    Jag har också precis läst den boken du pratar om. Tänkte rekommendera den här =), men såg att du redan gjort det. I allafall - den är jättebra! Läs den, långsamt och noga. 

Jag har inte fött barn än, så jag vet ju inte om den funkar i praktien. Men den kändes riktigt bra när jag läste den. 
  • Sinni
    mortilltre skrev 2013-08-14 17:56:27 följande:
    Kan meddela att det gör den Sinni!! *ler* Har sett det med egna ögon då jag doulade sist. Heeeelt makalöst vad det hjälpte mamman!! Andas LJUDLÖST och SLAPPNA av... Att sjunka ner i värken och bara bli ting, tung, tung... Den ljudlösa andningen kommer man sååå långt på!! Ljudlös och l u g n. Ungefär som en vind som blåser... All, stress, rädsla och oro skall MOTAS i dörren!! Kram på Er.
    Det låter bra! Jag har tänkt mig att läsa den igen när det närmar sig förlossning. Metoderna tilltalade mig väldigt mkt. Kul att du har praktisk erfarenhet av att det funkar =)
Svar på tråden Otroligt rädd för förlossningen