• olivian

Ni som ätit ananas för att få igång förlossning ...

Blev ni lösa i magen efteråt? Hur länge var ni det? Hur många ananaser åt ni?

Åt ca en halv i lördags, eller lite mer kanske, och har varit dålig i magen sen söndags. Starkare förvärkar och strålande smärta neråt ljumskarna. Inte kan det väl bara vara på grund av ananasen? Vill så gärna föda barn nu!

• Svar på tråden Ni som ätit ananas för att få igång förlossning ...
  • Annsiss

Oj då inser nu att jag åt en ananas smothie timmarna innan dotterns värkar startade kan det finnas ett samband, hon kom några dagar för tidigt. Bäst att låta den vara, fast åt för en v sedan.

• olivian

Tack för alla svar! Jag tror också bebisen kommer när den är redo men jag tror också att den kanske är redo ett litet tag innan den kommer ut. Och då tror jag att såna huskurer som färdknäppen, trappor och ananas kan funka. :)

MEN - anledningen till att jag startade denna tråd är INTE för att jag vill ha tips på hur förlossningen kommer igång utan för att jag vill veta om det kan vara ananasen som gör att jag är dålig i magen. Den kan ju verka laxerande har jag hört... Jag hoppas förstås att det inte beror på ananasen utan på att det är ett tecken på att förlossningen kommer igång snart.  :D

• olivian

För att förtydliga vill jag gärna veta hur mycket ananas man behöver äta för att bli dålig i magen i flera dagar.

• auapower

Kan tyvärr inte svara på hur mycket ananas man behöver äta för att bli dålig i magen, det är väl helt individuellt som allt annat gissar jag på, jag åt ju allt som sätter igång magen på en gång, ananas till mellanmål, pizza till kvällsmat och kryddstark mat till lunch och hoppades att förlossningen skulle sätta igång då jag tyckte att det var psykiskt jobbigt att gå över tiden, och fysiskt också då jag hade stora problem med bäckenbottensuppluckring, så jag hade ju konstant dålig mage de sista 3 veckorna, tack vare all snask och skräpmat..

• olivian
    Usch, vad jobbigt  :(  Jag hoppas verkligen jag slipper gå över, är bara i v 38 nu. Om jag skulle gå över betyder det att min man kanske är bortrest (han MÅSTE verkligen åka bort under 4 dagar) när det startar eller att bebisen kommer mitt i en flytt... Därför hoppas jag på att det är kroppen som ställer in sig på förlossning som gör att jag är lite bråkig i magen.
  • FlitigaLis
    Jimman skrev 2013-08-06 13:25:01 följande:
    Hur vet du att det var det som satte igång det ? Kan vara så att det kommit igång ändå

Alla av mina vänner och bekanta som testat hallonbladste har förlossningen gått igång inom något dygn. Har svårt att tro att det är en slump.
  • Jimman
    FlitigaLis skrev 2013-08-06 19:48:30 följande:
    Alla av mina vänner och bekanta som testat hallonbladste har förlossningen gått igång inom något dygn. Har svårt att tro att det är en slump.
    Är ganska säker på att det är en slump då det inte kan påverka mognaden på barnet
  • olivian
    Jimman skrev 2013-08-06 19:50:18 följande:
    Är ganska säker på att det är en slump då det inte kan påverka mognaden på barnet
    Fast nu är det ju så att barnet räknas som fullgånget fr. o. m. vecka 37+0 men kan ofta födas utan påföljande komplikationer flera veckor tidigare. Hallonbladste kan enligt vissa sätta igång förlossningen men enligt min barnmorska så har det dessutom bevisats att de som dricker det kontinuerligt i flera veckor innan förlossningen får ett smidigare utdrivningsskede. Men det rekommenderas ändå inte officiellt, sade hon, från sjukvården eftersom man inte har kunnat påvisa exakt varför det blir smidigare. Så sluta vara besserwisser bara för att du trivs med det - läs på istället. Det är väldigt irriterande med sådana svar när den här tråden inte handlar om vad som kan sätta igång en förlossning.

Gud vad hormonstinn jag känner mig just nu.
  • Jimman

Tycker du ska läsa på om detta lite till

• FlitigaLis
    Jimman skrev 2013-08-08 00:19:19 följande:
    Tycker du ska läsa på om detta lite till

Du med, tydligen!
  • Jimman
    FlitigaLis skrev 2013-08-08 12:12:12 följande:
    Du med, tydligen!
    Har jag gjort många gånger
  • Masken84

Har nu köpt färsk ananas så i helgen blir det att äta :) hehe med sonen kom värkarna i gång dagen efter!!

• Masken84

Har nu köpt färsk ananas så i helgen blir det att äta :) hehe med sonen kom värkarna i gång dagen efter!!

• Annsiss

Nån som vet hur länge den håller i kylskåp efter denna tråden vågar jag inte äta den jag köpte i helgen vill vänta till nästa helg, är det rimligt?

Svar på tråden Ni som ätit ananas för att få igång förlossning ...