• MissBakpulver

Blir tokig snart

Vet snart inte vad vi ska ta oss till med våran lilla kille som vägrar sova. Han är 15 månader och har bara sovit bra tre gånger. Dvs ca 8 timmar.
    Nu på ett dygn har han sovit 5 timmar uppdelat på två gånger.   Nattningen tar ca 4 timmar innan han somnar och sen sover han bara i kanske 2 timmar sen är han vaken i 4 timmar igen och sover ytligare 3 timmar.
    Orkar inte mera snart. 

• Svar på tråden Blir tokig snart
  • Ilovemyself

Vet en tjej som fick några droppar till sin son, han sov ungefär lika lite som din. Prata med BVC-läkaren.

• MissBakpulver

Tack för ditt svart. 
    Då ska jag ta upp det med läkaren som vi ska till på fredag.
    Du kommer inte ihåg vad dom hete? Vi har sökt hjälp en gång tidigare med fick till svara att det inte fans något att göra.
    Men jag fick en känsla av att dom inte riktigt trodde på oss att det var så illa som det fanatiskt är.

Hur går det för er nu?     

• Ilovemyself

Theralen heter medicinen.

Det är en bekant till mig som har det till sitt barn, han har inte sovit mer än tre timmar i sträck nån gång och är nu ett och ett halvt. Sedan han började få dropparna har han sovit 6-7 timmar i sträck.

De var desperata, trötta och knäckta. Vet att de sökte hjälp flera gånger innan rätt läkare tog dem på allvar. Sömnbrist kan göra en galen... Sedan är väl inte sömnmedel att rekommendera till barn kanske, men har man testat allt och inte sovit på ett år så tycker jag att det är värt att prova. Lycka till!

• didda

Hur har det gått TS? Har liknande problem med vår ettåring, han sover varken på dagar eller nätter. På ett år kan jag räkna de ggr han sovit mer än en timma i sträck på ena handens fingrar, vi orkar inte mer snart!

Svar på tråden Blir tokig snart