sonjase1 skrev 2013-08-06 19:14:50 följande:
Jag och sambon har börjat söka efter lite större lägenhet gärna lite utanför stockholm centrum.
La märke till att det finns hemskt mycket lägenheter till försäljning i Sollentuna, bla rotebro och edsberg.
Finns det någon orsak till att många väljer att sälja sina bostadsrätter där eller är det ett bra område?
För att Sollentunahem har ombildat en massa hyresrätter till bostadsrätter de senaste 5 åren.
sonjase1 skrev 2013-08-06 19:28:21 följande:
Okej :) Jag reagerade bara på att det fanns väldigt mycket till salu där, om man jämför med många andra ställen så finns det någon orsak till att många säljer så skulle det vara roligt att veta vad det är :)
I Rotebro ligger jästfabriken, det kan verkligen stinka där vissa dagar. Man kan fan inte gå ut!!! Bläää.
Aniiee skrev 2013-08-06 19:39:15 följande:
Det pågår lite av generationsskifte i rotebro, det är nog därför det är mycket till salu. Jag skulle gärna bosätta mig i rotan, dock inte i edsberg. Rotebro och Norrviken....
Hallå! Du skojar va? Om jag skulle rangordna dom fyra skulle det bli:
1. Edsberg
2. Norrviken
3. Rotebro
Om man tittar på slödder så har Rotebro mest slödder av de tre. Edsberg kanske är tvåa. Men Edsbergs närhet till sportfältet slår ALLT.
sonjase1 skrev 2013-08-06 19:57:31 följande:
vad jag har förstått av allt jag läst så är rotebro, edsberg och norrviken dom lite bättre områdena.
Ja, alltså Rotebro är ganska stort. Södra delen är klart sämre än norra.
any19877 skrev 2013-08-06 20:00:22 följande:
Vi bor i edsberg nämligen och vi trivs jättebra här;)
Jag bor i Edsberg också och trivs jättebra.
Har bott i Rotebro också och trivdes inte alls. Mycket mer bus i centrum än i Edsberg. Mer trafik med alla bussar. Den där jävla jästfabriken får alla att spy.
jaghopparhögt skrev 2013-08-06 20:09:00 följande:
Är det för mycket invandrare?
I Edsberg? Nej, absolut inte. Och de som bor här är bra människor.
Däremot finns det ett ungdomsboende på Ribbings väg 91 som kan vara lite stökigt. I samband med kravallerna som var för någon månad sedan brände man bl a en bil där utanför. Jag har dock ALDRIG sett något och känner mig tryck här.
Aniiee skrev 2013-08-06 20:51:48 följande:
Det är ingenting jag reflekterat över när det gäller Edsberg. Eller Flempan eller Vårby heller för den delen....
Av en slump har jag bott i Flempan (Visättra), Vårby, Rotebro och Edsberg.
Flempan och Vårby är klart sämre än Rotebro också.
Vårby är ett riktigt skithål.
Flempan är inte bra. Mycket skit där också.
Om jag skulle välja mellan Flempan, Vårby och Rotebro så väljer jag Rotebro, även om jästfabriken ligger där.