Inlägg från: Omogen citron |Visa alla inlägg
  • Omogen citron

Bo i sollentuna?

Rotebro är väldigt nergånget, där skulle jag inte vilja bo. Jag har en kompis som bor där.

Sollentuna är däremot väldigt fint. Centrumet är helt underbart, dit åker jag ofta. De har väldigt bra vård där också om du eller dina barn skulle behöva det.

Edsberg vet jag inget om.

• Omogen citron

[quote=70697305][quote-nick]MrC skrev 2013-08-07 02:47:44 följande:[/quote-nick]Att man måste åka buss till Edsberg, om man inte har bil, är en liten nackdel.Dock så är Edsberg litet och man behöver inte gå speciellt långt från någon busshållplats var än man bor i Edsberg. Rotebro är mer utspritt och bor man i utkanten är det inte kul att gå på kvällen/natten, speciellt som det är lite "slöddrigare" område.Om du nu ska mäta avståndet från Edsberg och Rotebro till Sollentuna C i SL-minuter tar det 8 min med pendeltåget och 12 min med bussen, känns inte som att avståndet i SL-minuter är speciellt avgörande då.Ska du cykla eller ta bilen går det snabbare än från Rotebro. Dessutom, vem litar på SL's pendeltåg nuförtiden? Problemet med Centrum är väl att där finns bara nybyggda hus och det är svindyrt.Köpcentrumet är bra.Jag hatar ICA-butiken i Sollentuna Centrum. Dyrt och väldigt dålig bemanning i kassorna.(mer reklam för Edsberg) Här finns typ 4-5 dagis inom 200 meter och alla skolor. Kommunens nattis ligger här också. Naturreservatet, skidbacken, campingen med Rösjöbadet, gångavstånd till simhallen.Andra bra saker med Sollentuna är närheten till Arlanda, Solna och nya Mall of Scandinavia, närheten till Kista, kommun med låg skatt (ett tecken på mindre "slödder" i kommunen). [/quot]

Man måste ju inte bo bredvid centrum, man kan bo 1-2 kilometer därifrån. Det är lagom gångavstånd.

Svar på tråden Bo i sollentuna?